دیدار کامالا هریس و اسحاق هرتزوگ در مونیخ/ تاکید واشنگتن بر بازگرداندن اسرای اسرائیل

«کامالا هریس»، معاون رییس‌جمهور آمریکا با انتشار تصویری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در حاشیه نشست امنیتی مونیخ به «اسحاق هرتزوگ» رییس رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وی دراین‌باره نوشت که در گفت‌وگو با هرتزوگ «دوباره بر تعهدمان برای بازگرداندن گروگان‌هایِ دربندِ حماس به خانه و تضمین امنیت اسراییل تأکید کردم.»

خبر مرتبط
خط و نشان کاخ سفید برای عراق/ در صورت لزوم در دفاع از خود عمل خواهیم کرد

کاخ سفید به نخست وزیر عراق هشدار داده است که اگر به نیروهای آمریکایی در این کشور حمله شود، واشنگتن در دفاع از خود عمل خواهد کرد.

کاملا هریس همچنین افزود: «ما همچنین درباره تلاش‌ها برای دستیابی به توقف طولانی‌مدت در جنگ، اهمیت افزایش کمک‌های بشردوستانه و برنامه‌ریزی مستمر برای غزه پس از جنگ بحث کردیم.»

دیروز جمعه منابع داخلی در اراضی اشغالی به نقل از منابع آگاه مدعی شدند که قرارداد تبادل اسیران تا پیش از موعد ماه رمضان تکمیل خواهد شد. این منابع به روزنامه عبری هاآرتص گفتند که تل آویو از هفته‌های آینده برای اجرای برنامه‌های خود قبل از ماه رمضان استفاده خواهد کرد.

این روزنامه افزود: ارتباطات هنوز ادامه دارند، اما هنوز خیلی زود است که تخمین زده شود که آیا ۲ طرف معامله را اجرایی می‌کنند یا آن را در لحظه واقعی منفجر می‌کنند.

به گفته این منابع، مقامات سیاسی رژیم اسرائیل پیش‌بینی اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در لحظه واقعی چگونه عمل می‌کند و آیا او توافق را برای ملاحظات امنیتی، سیاسی یا شخصی وقتی زمان آن فرا می‌رسد، از بین می‌برد یا نه، برایشان مشکل است.

منابع مقاومت فلسطین ۲ روز پیش جزئیاتی را در خصوص پاسخ اسرائیلی‌هابه پیشنهادات جنبش حماس فاش کردند، پیشنهاداتی که این جنبش در خصوص آتش‌بس در نوار غزه و روند تبادل اسرا مطرح کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.