شروط دبیرکل ناتو برای به عضویت درآمدن اوکراین

استولتنبرگ در کنفرانسی خبری در رابطه با عضویت اوکراین در ناتو گفت: «زمانی که تمامی اعضا موافقت کنند و شرایط مهیا باشد، دعوت برای عضویت ارسال خواهد شد. ما در حال نزدیک شدن به این نقطه هستیم».

خبر مرتبط
تحرکات دیپلماتیک جدید زلنسکی/ جزئیات مهم درباره سفر به آلمان و فرانسه

دفتر مطبوعاتی ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی برای دیدار و گفت‌وگو با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، و امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه فردا جمعه راهی این دو کشور خواهد شد.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مخالفت جمهوری‌خواهان با بسته کمک‌های مالی به اوکراین، تایوان و رژیم صهیونیستی هشدار داد: «اتفاقی که امروز در اوکراین رخ می‌دهد ممکن است فردا برای تایوان نیز رخ دهد؛ پس این مسئله برای امنیت ما و آمریکا مهم است. امیدوارم که این مسئله در عمده تصمیم‌گیری‌ها از جمله در کنگره آمریکا درنظر گرفته شود».

استولتنبرگ تاکید کرد که گروهی از متحدان ناتو در حال تلاش برای ارائه یک میلیون پهپاد به اوکراین هستند و ۲۰ کشور نیز با راه‌اندازی ائتلافی برای خنثی‌سازی مین‌ها موافقت کرده‌اند.

خبر مرتبط
این کشور اروپایی به اوکراین از پشت خنجر زد/ مخالفت با بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه

مجارستان با بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که ممکن است چندین نفر از افراد و نهادهای حقوقی را تحت تاثیر قرار دهد، مخالفت کرده است.

دبیرکل ناتو همچنین عنوان کرد که ۹۹ درصد کمک‌های نظامی به اوکراین از سوی ناتو بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.