نفوذ هکرهای کره شمالی به ایمیل شخصی معاون رئیس‌جمهور سئول

براساس اعلام سئول، کره شمالی ایمیل شخصی یکی از معاون‌های رئیس‌جمهور کره جنوبی را هک کرده است.

این هک و نفوذ به ایمیل شخصی یکی از معاون‌های یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در حالی انجام شده که وی نوامبر گذشته میلادی در سفری به انگلیس بود.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، این اقدام پس از استفاده از حساب ایمیل شخصی این معاون برای انجام کارهای دفتری و دولتی رخ داده است. یکی از روزنامه‌های محلی کره جنوبی از قول منبع مطلع دولتی این کشور نوشت، هکرها به برنامه سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی دسترسی یافتند.

خبر مرتبط
کره شمالی قدرت نمایی کرد/ انجام جدیدترین آزمایش تسلیحاتی

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور به تازگی نسل جدیدی از گلوله‌های هدایت‌شونده برای یک سامانه موشک‌انداز چندگانه خود را با موفقیت آزمایش کرده است.

گمان می‌رود این نخستین باری نیست که کره شمالی به صورت موفقت‌آمیزی تیم یون سوک یول را هک می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی همچنین در بیانیه‌ای تاکید کرد که سیستم امنیتی دولت هک نشده است. در این بیانیه همچنین آمده است: این نفوذ در نتیجه نقض ضوابط و مقررات از روی بی‌احتیاطی یکی از مقام‌های دولت است که از ایمیل شخصی خود برای مقاصد دولتی استفاده کرده است.

براساس گزارش‌ها، کره شمالی با استفاده از هک سایبری اقدام به سرقت اطلاعات و پول می‌کند و ابزارهایش برای این کار پیچیده هستند. پیونگ‌یانگ در معرض تحریم‌های شدید بین‌المللی است و به گفته غرب، هکرهای سایبری این کشور به دنبال سرقت مبالغ هنگفتی هستند که اغلب به صورت ارزهای دیجیتال است تا دولت و برنامه تسلیحات هسته‌ای آن را تامین مالی کنند.

طبق برآورد غرب، کره شمالی از سال ۲۰۱۶ تاکنون سه میلیارد دلار از طریق همین روش‌ها به دست آورده است. همچنین تصور می‌شود که کره شمالی هک‌هایی را با هدف سرقت اسرار دولتی از جمله جزئیات فناوری پیشرفته تسلیحات انجام می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.