هشدار مدیریت بحران آذربایجان شرقی/ آماده باشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی، گفت: فعالیت این سامانه موجب بارش باران در مناطق گرمسیری و بارش برف و مه در مناطق سردسیر می‌شود.

مرتضی مینویی عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی، افزود: فعالیت این سامانه موجب بارش باران در مناطق گرمسیری و بارش برف و مه در مناطق سردسیر و کوهستانی می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب شنبه در تمام نواحی استان حاکم خواهد شد، افزود: با توجه به وزش باد به نسبت شدید در این بازه زمانی، احتمال کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای در ارتفاعات و مناطق کوهستانی وجود دارد.

خبر مرتبط
اهالی این ۹ استان منتظر بارش‌های شدید باشند

بیشترین بارش روز پنجشنبه برای استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه، ایلام،‌ کردستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و برای مواجهه با این شرایط آماده باشند.

مینویی، خواستار صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در تردد به مناطق کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد.

وی با تاکید بر محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده، یادآور شد: دستگاه‌های خدماتی و امدادی استان نیز برای نمک پاشی و برف روبی معابر کوهستانی آمادگی داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.