رئیسی در راهپیمایی 22 بهمن: عبور پیروزمندانه ملت ایران از همه عرصه ها دشمن را مایوس کرد

  سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (22 بهمن)‌ در جمع راهپیمایان 45امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان آزادی تهران حضور داشتند، گفت: سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مبارک باد. انقلاب اسلامی ایران؛ ثمره مجاهدت مجاهدان، ایثار ایثارگران، شهادت شهیدان و مقاومت ملت بزرگ ایران است.

خبر مرتبط
وزیر دفاع در راهپیمایی ۲۲ بهمن: جمهوری اسلامی بهترین نظام دنیاست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران بهترین نظام در سطح دنیاست و مردم ما بهترین مردم هستند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران با توکل به خداوند متعال، اعتماد به نفس، انسجام ملی و پیروی از رهنمودهای رهبری انقلاب اسلامی، انقلاب شکوه‌مند اسلامی را ۴۵ سال پر ثمر، پربرکت، اثربخش و تحول آفرین تداوم داده است. البته دشمنان انقلاب اسلامی در این عرصه مشکلات بسیاری را ایجاد کرده‌اند اما ملت بیدار، زمان‌شناس، بصیر و آگاه ایران توانست مشکلات را پشت سر بگذارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات پیش روی انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر تاکید کرد: توطئه‌ها و فتنه‌ها، کودتا، تجزیه‌طلبی، جنگ تحمیلی، جریان منافقین، ترورها و ناامنی‌ها علت بزرگ ایران همه مشکلاتی که دشمنان می‌خواست پیش پای آن‌ها ایجاد کند را به خوبی شناختند و با مقاومت و ایستادگی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی ادامه داد: امروز پس از دوران تشکیل و تثبیت نظام اسلامی و همچنین؛ توسعه پیام انقلاب شکوهمند اسلامی و بیداری در منطقه و آنچه از دستاوردهای انقلاب اسلامی شاهد هستیم، انقلاب اسلامی ایران به پیش می‌رود و هیچ مانعی را پیش پای خود به رسمیت نمی‌شناسد.

رئیس تصریح کرد: دشمن با جنگ‌های مختلف اعم از جنگ‌های نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و روانی و اخیرا نیز جنگ ترکیبی را برای متوقف کردن ملت بزرگ ایران به راه انداخت اما ملت بزرگ ایران پیروزمندانه از همه این عرصه‌ها عبور کرد و توانست دشمن را مأیوس کند.

وی افزود: حقیقتاً آنچه ما و تمام ملت‌ها در دنیا شاهد هستند این است که بزرگداشت انقلاب اسلامی در روز بیست و دوم بهمن تنها بیان یک رخداد در ۴۵ سال گذشته نیست بلکه این گفتمانی است که امروز و آینده ایران اسلامی را رقم خواهد زد و حرکت ملت ایران بر اساس همین گفتمان تنظیم شده که پرچمدار آن امام و رهبری هستند.

رئیسی با بیان اینکه امروز مستقل‌ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی ایران است و وابسته به شرق و غرب نیست، خاطرنشان کرد: خودش تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند. پیام نه شرقی و غربی همواره مورد توجه مردم است و هنوز هم اینگونه است و از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیریم و خودمان دارای جایگاه و اقتدار هستیم.

وی ادامه داد: گذشت آن زمان که بیگانگان برای ما تصمیم می‌گرفتند. امروز در جمهوری اسلامی ایران آزادی فکر و اندیشه، قلم و بیان تضمین شده است. گذشت آن زمان که برای یک اعلامیه فردی را شکنجه می‌کردند. امروز فضای رسانه‌ای کشور، فضای روزنامه‌ها و فضای دیجیتال را ببینید که انتقادات گفته می‌شود و نوشته می‌شود. آزادی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و این آزادی حقیقی است.

رئیسی اظهار کرد: برخلاف کسانی که مدعی جمهوریت هستند، در کشور ما رأی مردم محترم است و تمام نهادهای کشور برخاسته از رأی مردم است و هر سال انتخابات برگزار کرده‌ایم و برای تشکیل همه نهادها به آرای مردمی مراجعه می‌شود.

وی افزود: افرادی که مدعی دموکراسی هستند، به رأی مردم خود احترام نمی‌گذارند اما جمهوری اسلامی ایران به رأی مردم متکی است؛ همان طور که امام راحل فرمودند میزان رأی ملت است. بدون حضور و مشارکت مردم امکان ندارد کاری در کشور انجام شود. هر جا مردم پشتیبان بودند، موفق بودیم. الان هم پیشرفت کشور در گرو حضور مردم است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی بود اما یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار نگرفت اما پیش از انقلاب با یک تشر آمریکایی، بخشی از کشور را هدیه می‌دادند. اجازه نداده و نخواهیم داد که یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اقتدار نظامی و بنیه دفاعی کشور برای همه دشمنان و کسانی که تجاوز به این آب و خاک را در سر می‌پرورانند، بازدارندگی دارد. امروز می‌بینید که ادبیات تهدید کاملا به حاشیه رفته و دیگر کسی بر زبان جاری نمی‌کند که گزینه نظامی درباره ایران روی میز است و این به علت بنیه دفاعی ما و حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است. زمانی که مردم در سراسر کشور فریاد دفاع از انقلاب اسلامی را می‌زنند، هیچکس جرات نمی‌کند به این آب و خاک تجاوز کند. در ۱۴۰۰ شهر و بخش و ۳۵ هزار روستا مردم به خیابان می‌آیند و دفاع از نظام مقدس اسلامی را فریاد می‌زنند که این باعث می‌شود که در عالم کسی جرات تجاوز به این آب و خاک را نداشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه پیشرفت‌های زیاد کشور به برکت خودباوری، خداباوری و مردم باوری است، تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی، فناورانه، صنعتی و هسته‌ای و قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان را ببینید. در تولید علم در دنیا حرف اول را می زنیم و در دنیا هم رتبه ۱۵ را در عرصه علمی داریم. در عرصه‌های پزشکی و نانوفناوری از سرآمدان جهان شدیم. اما قبلاً برای تجهیز و تعمیر یک دستگاه باید منتظر مستشاران خارجی می‌ماندیم اما الان عزیزان ما خود توانمندی دارند و به روز هستند.

وی افزود: به برکت آموزه‌های دینی و آنچه امام و رهبری به ما آموختند، مردم ما می‌خواهند آزاد و مستقل و مسلمان زندگی کنند. آنجا که مطابق با فرمایشات امام و رهبری عمل کردیم موفق شدیم و در جاهایی که اینگونه نبودیم، عقب ماندگی داریم. تاکید دولت بر آن است که کشور را در ریلی مدیریت کن که مطابق با فرامین مقام معظم رهبری و اندیشه‌های امام است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم است. آنچه امروز در غزه و فلسطین می‌گذرد، کافی است تا همه آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند و جنایت بزرگ بشری و کودک کشی را ببینند. آب و دارو و نیازهای اولیه بر این مردم بسته شده و جنایت علیه بشریت است و مدافع این جنایتکاری‌ها، رژیم آمریکا و برخی از کشورهای غربی هستند.

وی ادامه داد: باید زودتر بمباران‌ها بر مردم غزه قطع شود. همه عالم بدانند که رژیم صهیونیستی رفتنی است و مرگ این رژیم فرا رسیده است. غربی‌ها بسیار تلاش کردند که ما از دفاع از فلسطین دست برداریم با جنگ، تحریم و محاصره اقتصادی و بارها به ما پیام دادند که از دفاع از فلسطین دست بردارید اما حق با جمهوری اسلامی و مقتدای ما است که فلسطین مساله اول جهان اسلام است و قدس باید آزاد شود.

رییسی اظهار کرد: بسیار تلاش کردند که ما عزت و اقتدار و استقلال نداشته باشیم اما ملت ما این مسیر را طی کرد و امروز در ۴۵ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بگوییم که مردم ما بارها تاکید کرده‌اند که می‌توان با اتکا به مبانی انقلاب اسلامی و اصول حیات بخش قانون اساسی و سیاست‌های جمهوری اسلامی کشور را پیش برد و پیشرفت داشت و بر مبانی جمهوری اسلامی ایران پافشاری کرد.

وی افزود: ما معتقدیم هم پافشاری بر مبانی شکوهمند انقلاب اسلامی و هم پیشرفت کشور باید در کنار هم باشد و هر دو محقق خواهد شد، چرا که عده‌ای معتقدند یا پافشاری بر مبانی انقلاب یا پیشرفت که این تاکید صحیح نیست.

رئیس جمهور گفت: باید گام‌هایی برای جبران عقب ماندگی‌ها برداریم. اصلاح نظام بانکی، مالیاتی، شفاف سازی، چابک سازی و حذف ساختارهای فسادزا مسایلی است که دنبال می‌کنیم. بر سر پیمان خود هستیم و اجازه نمی‌دهیم در سازمان اداری کشور کوچک‌ترین فسادی رخنه کند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم می‌توان با اقتصاد و توسعه درون زا و اتکا بر فرهنگ ما می‌توانیم، کار را پیش برد. امام، رهبری، شهید سلیمانی و بسیاری از بسیجیان به ما آموختند که ما می‌توانیم و قطعاً اینگونه خواهد بود و گام‌های مهمی را برخواهیم داشت. ۷ هزار واحد تولیدی نیمه تعطیل یا تعطیل به همت دولت به چرخه تولید بازگشته است. آمار بیکاری کاهش چشمگیری داشته که مسبوق به سابقه نبوده است. سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش یافته است. شاهد افزایش بیمه و بیمه سلامت مردم هستیم.

رئیسی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی داشته‌ایم و معتقدیم دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر است، افزود: رشد تولید و کاهش تورم در تولید داریم. جریان تورم هم کاهشی شده است. آینده را بسیار روشن می‌بینیم و معتقدیم آینده بسیار روشن خواهد بود و بسیاری از اقدامات در حوزه زیرساختی انجام دادیم. برای رفع ناترازی برق گام برداشتیم و در آینده نزدیک به صادرکننده برق در منطقه تبدیل خواهیم شد.

وی گفت: برای مقابله با تنش آبی اقدام کردیم و حل مشکل تنش آبی ۳۶۰۰ روستا حل شده است. شرکت‌های دانش بینان به مرز ۱۰ هزار شرکت رسیده است. اقداماتی انجام می‌دهیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود. دانشگاه‌ها فعال شده و ارتباط شان با مراکز تولیدی فعال شده است و به خواست خداوند، قطار پیشرفت سرعت خواهد یافت و مشکلات حل می‌شود.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است اما باورمان آن است که ظرفیت زیاد داریم و معتقدیم استقلال اقتصادی نیز مانند استقلال سیاسی در کشورمان شدنی است. نگاه دولت به مردم است و معتقد است که با مشارکت مردم مشکلات حل می‌شود. امید آفرینی خیلی مهم است. ایجاد امید در دل ملت ایران و همه دنیا مهم است. کار ملت ایران بوده است که الان فلسطین مساله اول بشریت و جهان شده است و باید همه روابط اقتصادی و معاملات با رژیم صهیونیستی قطع شود.

وی ادامه داد: دولت‌ها بدانند مطآنچه رهبری فرمودند؛ راه از بین رفتن رژیم صهیونسیتی و بازدارندگی این رژیم جنایت، قطع همه روابط اقتصادی و معادلات با رژیم صهیونیستی است. رژیمی که ۴۰۰ بیانیه، قطعنامه و مصوبه سازمان‌های بین‌المللی را تاکنون نقض کرده است؛ چگونه می‌تواند پایبند به میثاق‌ها و مصوبه‌های سازمان ملل باشد؛ لذا معتقدیم یکی از گام‌های مهمی که باید برداشته شود اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل است.

رئیسی در پایان ضمن تشکر از مردم برای برگزاری شکوهمند راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: امیدوارم دعای مردم عزیز مستجاب شود و رژیم صهیونیستی از بین برود و به زودی پیروزی فلسطین را جشن بگیریم و مشکلات کشورمان با نوکری و خدمت گزاری مردم حل شود. ممکن است عده‌ای آن را دیر بدانند، اما اینگونه نیست و به زودی مشکلات کشور حل خواهد شد.

پایان پیام/

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.