آخرین موضع حماس درباره توافق اعلام شد

درحالی که چارچوب توافق پیشنهادی پاریس برای تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است، یک منبع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که این جنبش همچنان با میانجی‌های قطری و مصری در ارتباط است تا پاسخ صهیونیست‌ها را درباره توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا بداند.

خبر مرتبط
تظاهرات در تل‌آویو علیه نتانیاهو/ درخواست توافق با حماس برای آزادی اسرا

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند تظاهرکنندگان از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند درباره آزادی اسرا با جنبش حماس به توافق برسد.

این منبع در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر درحال انجام مانور رسانه‌ای است تا بتواند با فشارهای جامعه اسرائیلی و خانواده‌های اسرای صهیونیست و نیز فشارهای بین‌المللی که خواستار پایان جنگ علیه غزه هستند، مقابله کند و او در مسیر رسیدن به یک توافق جامع، جدی نیست.

منبع مذکور افزود، هیچ توافقی که منجر به برقراری امنیت، ایجاد سرپناه، امدادرسانی مستمر به مردم غزه و بازسازی این منطقه و تامین یک زندگی شرافتمندانه برای مردم ما نشود، معنایی ندارد و تداوم تجاوزات اشغالگران علیه مردم فلسطین و ادامه محاصره ضد غزه تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد، اشغالگران صهیونیست باید بدانند آنها که در میدان نبرد نظامی شکست خورده‌اند، هرگز در مانورهای رسانه‌ای و دیپلماتیک یا مذاکره پیروز نخواهند شد.

از سوی دیگر وبسایت عبری والا گزارش داد که اسرائیل پاسخ خود را به قطر و مصر ابلاغ کرده و بسیاری از خواسته‌های حماس را نمی‌پذیرد و آماده مذاکره بر اساس پیشنهاد اصلی نشست پاریس است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.