آخرین وضعیت پرونده ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴

 قضات دیوان عالی ایالات متحده قرار است امروز (پنج‌شنبه) بررسی کنند که آیا ایالت کلرادو می‌تواند با استناد به اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در فتنه مربوط به شورش کنگره (مربوط به ژانویه ۲۰۲۱) دست داشته است، او را از صندوق رای خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ منع کند یا خیر.

بنا بر گزارش شبکه‌ بی‌بی‌سی، تصمیم آنها همچنین تعیین خواهد کرد که آیا پیشنهادهای مشابه برای عدم حضور دونالد ترامپ در صندوق رای انتخابات سایر ایالت‌ها معتبر است یا خیر.

او در حال حاضر نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است و اگر قضات دیوان عالی ایالات متحده علیه او رای ندهند، به نظر می‌رسد که او قادر باشد جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را در انتخابات پیش‌ رو که در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، به چالش بکشد.

این پرونده توسط دیوان عالی ایالات متحده تسریع شده است، چراکه فشار برای تصمیم‌گیری پیش از پنجم مارس، زمانی که رای‌دهندگان در ۱۵ ایالت، از جمله کلرادو در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان رای خود را مشخص خواهند کرد، وجود دارد.

نام دونالد ترامپ تاکنون در برگه رای کلرادو باقی مانده و در انتظار صدور حکم دادگاه است. به گزارش بی‌بی‌سی، این ممنوعیت تا به امروز هرگز برای رد صلاحیت یک نامزد ریاست جمهوری استفاده نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.