نقشه جدید مسکو برای رصد پهپادهای اوکراین

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری ساویتسکی، معاون شرکت روسی «آلمازآنتی» روسیه فعال در حوزه صنایع دفاعی و نظامی گفته است که مسکو قصد دارد تا با هدف رصد، شناسایی و کنترل پهپادهایی که با ارتفاع کم بر فراز حریم هوایی روسیه به پرواز درمی‌آیند، دامنه پوشش راداری را افزایش دهد.

ساویتسکی گفت: میدان راداری در حال حاضر نسبت به قبل از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، افزایش چشمگیری داشته است و همچنان در محورهای و مسیرهای مختلف افزایش و گسترش پیدا خواهد کرد به ویژه با توجه به اینکه هنوز تهدیدها به قوت خود باقیست.

خبر مرتبط
پیش بینی آلمان از زمان پایان جنگ اوکراین و روسیه

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه گفت که پایان درگیری در اوکراین در هیچ چشم اندازی نمی‌گنجد.

وی اضافه کرد: میدان راداری اطراف پایتخت روسیه که پهپادهای خطرناک را شناسایی و به موقع منهدم می‌کند عمدتا مبتنی بر تجهیزات راداری این شرکت است. آلماز-آنتی یک سامانه رصد چندوجهی ساخته است که تجهیزات بی‌سیم را برای رصد و کنترل حریم هوایی ادغام و جهت تعیین مختصات و تحلیل داده‌های پهپادهای شناسایی‌شده، اطلاعات را به یک سرور مشترک ارسال می‌کند.

نیروهای مسلح اوکراین دائما در تلاشند تا مرکز و مناطق مرزی روسیه را با استفاده از پهپادهای تهاجمی و اقدامات خرابکارانه، هدف قرار دهند. پدافند هوایی روسیه به دفعات پهپادهای اوکراینی را در مناطق مختلف سرنگون کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.