بلینکن مدعی شد: به دیپلماسی جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه ادامه می‌دهیم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در سفر منطقه ای به سر می برد، روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: من و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ریاض ملاقات کردیم و درباره تلاش‌ها برای افزایش کمک‌های بشردوستانه فوری و اطمینان از رساندن آن به افراد نیازمند در غزه، گفتگو کردیم.

وزیر خارجه دولت بایدن تصریح کرد: ما به دیپلماسی در منطقه برای جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری ادامه خواهیم داد.

خبر مرتبط
آمریکا: عراق از حملات اطلاع قبلی نداشت/ پس از حمله اطلاع دادیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: عراق قبل از حملات آمریکا در دوم فوریه به این کشور اطلاع نداشت اما بلافاصله پس از انجام این حملات به مقامات آن کشور اطلاع داده شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مقصد در دوره جدید سفر منطقه ای خود به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) برای رایزنی درباره جنگ غزه وارد عربستان سعودی شد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران رسانه های غربی گفت که مشخص نیست که آیا بلینکن و تیمش در سفر به خاورمیانه به «پیشرفت» دست می یابند یا خیر؟

این مقام که خواست نامش فاش نشود، تکرار کرد که "توپ در حال حاضر در زمین حماس است".

وی همچنین اذعان کرد که بلینکن به دنبال آن است که بلافاصله پس از توقف جنگ که آمریکا را در صحنه جهانی منزوی کرده و منجر به تشدید تنش در منطقه شده است، زمینه را برای اقدام فراهم کند.

او افزود: «اگر بتوانیم به یک توقف بشردوستانه دست پیدا کنیم، باید بتوانیم به سرعت در روزهای بعد اقدامات دیگر را انجام دهیم.»

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.