دیدار «احمدیان» با مشاور امنیت ملی عراق

 به گزارش رسانه های عراق، «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز در دیدار با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به اینکه دو کشور از یک رابطه با عمق تاریخی طولانی برخوردارند و رهبری ایران همواره بر این موضوع تاکید کرده اند، افزود: همه مشکلات را می توان با گفت و گوی معنادار و سازنده حل کرد.

170916242

مشاور امنیت ملی عراق نیز با اشاره به اینکه روابط بغداد و تهران متمایز و راهبردی است و دو کشور و دو ملت دوست، وجوه مشترک زیادی دارند، گفت: عراق همواره به دنبال تقویت روابط خود با همه به گونه ای است که مطابق با اصل احترام متقابل منافع مشترک کشورها تامین شود.

وی با بیان اینکه تبادل دیدارهای بین بغداد و تهران موید عمق روابط دو کشور و بیانگر توسعه روابط و دیدگاه مشترک برای تهدیدها و چالش ها است، افزود: این امر مستلزم آن است که راه حل ها مستقیم و عاری از یکجانبه گرایی باشد.

خبر مرتبط
تحریم‌ها دردسرساز شد/ ابطال مجوز فعالیت بانک ملی ایران در عراق + عکس

فرات نیوز مدعی شد که بانک مرکزی عراق به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه بانک ملی ایران، مجوز فعالیت این بانک در عراق را ابطال کرده است.

مشاور امنیت ملی عراق بیان کرد که مشارکت در گفت و گوی سازنده همه مشکلات نوظهور را حل می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراق، در این دیدار وضعیت کلی سیاسی و امنیتی منطقه و تقویت و تحکیم روابط عراق و ایران در همه سطوح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز دوشنبه در یک سفر رسمی یک روزه وارد بغداد پایتخت عراق شد تا درباره تعدادی از پرونده های امنیتی با مقامات این کشور گفت و گو کند.

بر اساس گزارش رسانه های عراق، احمدیان قرار است در جریان سفر به عراق با شماری از مقامات این کشور از جمله «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کند.

احمدیان اول خرداد امسال جایگزین دریابان علی شمخانی شد و این اولین سفر وی به عراق پس از تصدی این سمت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.