حمله مجدد آمریکا و انگلیس به غرب یمن

به گزارش شبکه خبری المسیره امروز دوشنبه خبر داد که آمریکا و انگلیس بار دیگر به خاک یمن حمله کرده‌اند و این بار منطقه «الکثیب» در استان الحدیده (غرب یمن)، هدف قرار گرفته است.

رسانه‌های یمنی هنوز درباره تلفات یا خسارات احتمالی ناشی از این حملات، خبری منتشر نکرده‌اند.

منابع محلی بامداد امروز هم از شنیده‌شدن صدای انفجارهایی در شمال و غرب یمن خبر دادند. این انفجارها ناشی از حملات نیروهای آمریکا و انگلیس بود.

خبر مرتبط
یمن: حملات متجاوزان مانع از انجام وظیفه انسانی ما در برابر فلسطین نخواهد شد

وزات خارجه یمن حملات آمریکا و انگلیس به مواضعی در این کشور را محکوم و تأکید کرد که حملات متجاوزان مانع از انجام وظیفه انسانی ما در برابر فلسطین نخواهد شد

به گفه منابع یمنی، در جریان حملات بامداد، استان صعده در شمال یمن ۴ مرتبه و استان الحدیده در غرب این کشور ۱۱ مرتبه تاکنون مورد حمله قرار گرفت.

تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده بر منطقه «رأس عیسی» و شهر «الزیدیه» متمرکز بود. در این حملات، منطقه «رأی عیسی» ۸ مرتبه، منطقه «الزیدیه» ۲ مرتبه و منطقه «الحوک» یک مرتبه مورد حمله قرار گرفت.

پیش از این، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده بود این حملات، یمن را از مواضع اخلاقی، دینی و انسانی این کشور در حمایت از مردم فلسطین منصرف نخواهد کرد و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

خبر مرتبط
سنتکام بمباران بامدادی یمن را تایید کرد + فیلم

سنتکام با انتشار بیانیه‌ای، حملات بامدادی به یمن را تایید کرد و مدعی بمباران موشک‌های آماده شلیک نیروهای یمنی شد.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

 آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.