حمله دوباره بایدن به ترامپ/ پیروزی او در انتخابات کابوس آمریکاست

  «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا، روز یکشنبه، با درخواست از دموکرات‌های ایالت نوادا برای رای دادن به او در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در هفته پیش رو و رای دادن به حزب او در انتخابات اصلی در نوامبر، با برشمردن دلایلی، انتخاب دوباره «دونالد ترامپ» رییس جمهور پیشین این کشور و کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری را «کابوسی» برای آمریکا تلقی کرد.

خبر مرتبط
اتحادیه اروپا درباره انتخابات آمریکا اعلام موضع کرد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد: برای اروپا مهم است که چه کسی رییس جمهور آمریکا شود.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز در این باره گزارش داد که بایدن با حضور در جمع هوادارانش در ایالت نوادا، به پیشینه مفصل اظهارات تحریک‌آمیز ترامپ اشاره کرد، از جمله توصیف آشوبگران ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان «گروگان»، شگفت‌زده شدن او درباره یک افسر ارشد پیشین که سزاوار اعدام بود، تلقی او از سربازان آمریکایی که جان خود را از دست داده‌اند به عنوان «احمق» و «بازنده»، آرزوی او برای «دیکتاتور بودن از روز اول»، وعده او به هواداران که «من مجازات شما هستم».

بایدن سپس در یک مرکز اجتماعات در لاس وگاس در میان هوادارانش گفت: «شما دلیلی هستید که ما دوباره ترامپ را یک بازنده خواهیم کرد.»

رییس جمهور آمریکا با اشاره به این که شرایط آمریکا در زمان پیروزی او مقابل ترامپ در ۲۰۲۰ پرمخاطره بود، گفت «آنچه آمریکا را آمریکا می‌کرد، به خطر افتاده بود.»

بایدن گفت: ما باید کاخ سفید را حفظ کنیم. باید سنا را حفظ کنیم و کنترل را در مجلس نمایندگان نیز به دست بیاوریم.

او افزود، با تحقق این، «می‌توانیم بگوییم که دموکراسی آمریکایی را نجات داده‌ایم.»

«استیون چونگ» سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در واکنش به این اظهارات بایدن گفت که او «در مدت سه سال ریاست جمهوری خود کابوس این کشور بوده است و هیچ میزانی از احمق فرض کردن منجر به این نخواهد شد که آمریکایی‌ها، بدبختی‌ها و ویرانی‌هایی را که او به بار آورده است، فراموش کنند.»

بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در نوادا که سه‌شنبه برگزار می‌شود، تنها با «ماریان ویلیامسون» نویسنده آمریکایی و چند رقیب کمتر شناخته‌شده دیگر روبه‌رو است. او در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ با کمتر از ۳ درصد در نوادا پیروز شد. اما به منظور جلب حمایت رای‌دهندگان برای انتخابات پاییز به نوادا هم سفر کرد.

بایدن کارزار انتخباتی خود را بیشتر روی این متمرکز کرده است که ترامپ تهدیدی جدی برای دموکراسی آمریکایی و ارزش‌های بنیادین آن ایجاد می‌کند. بایدن همچنین درباره دفاع از حق سقط جنین در آمریکا نیز با وجود مخالفت جمهوری‌خواهان هم‌حزبی ترامپ با آن، دست برتر را در میان رای‌دهندگان دارد.

او افزون بر این، عملکرد خود در حوزه اقتصادی را تبلیغ کرده و می‌گوید سیاست‌هایش موجب ایجاد میلیون‌ها شغل، مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و بهبود رقابت‌پذیری آمریکا در خارج از کشور شده است. اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که عملکرد دولت او برای بسیاری‌ از رای‌دهندگان چندان مورد قبول نیست.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.