تهران نارنجی شد

 کیفیت هوای شهر تهران در دومین روز متوالی هفته جاری /دوشنبه ۱۶ بهمن/ در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هم اکنون هیچ منطقه‌ای از تهران در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار ندارد.

در این شرایط به کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد در فضای باز خودداری کرده در غیر این صورت حتما از ماسک استاندارد استفاده کنند.

خبر مرتبط
حادثه مرگبار در جنوب تهران + جزئیات

سید جلال ملکی اعلام کرد: ساعت ۳:۴۶ بامداد حادثه آتش سوزی در شهر ری بزرگراه شهید آورینی به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان پنج دقیقه ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۲۰۹ روز هوای قابل قبول، ۹۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.