آخرین جزییات درباره رایزنی حماس برای تبادل اسرا با اسرائیل/ به زودی پاسخ را اعلام می‌کنیم

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین شامگاه یکشنبه اعلام کرد رایزنی‌های داخلی با گروه‌های مقاومت درباره طرحی که درباره تبادل اسرا در نشست پاریس پیشنهاد شد، در مرحله پایانی قرار دارد و این جنبش به زودی پاسخ خود را اعلام می‌کند.

این رهبر حماس گفت: در حال رایزنی‌های نهایی در مورد معامله تبادل اسرا با اسرائیل هستیم و به زودی به آن پاسخ خواهیم داد.

خبر مرتبط
وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد: هنوز تمام قابلیت‌های ویژه خود را در لبنان فعال نکرده‌ایم

«یوآو گالانت» با بیان اینکه این رژیم هنوز تمام قابلیت‌های ویژه خود را در لبنان فعال نکرده است، گفت: هر حمله در این کشور باعث ایجاد تغییر در وضعیت امنیتی می‌شود.

پیشتر شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا گزارش داد، مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای تبادل جدید اسرا به توافق رسیده‌اند. پس از این خبر، اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس اعلام کرد طرح پیشنهادی نشست پاریس را تحویل گرفته و آن را بررسی خواهد کرد.

بر اساس توافق، اسرای آمریکایی و صهیونیستی باقی‌مانده به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شوند که از زنان و کودکان شروع می‌شود. این توافق شامل توقف تدریجی درگیری‌ها، ارسال کمک‌ها به غزه و آزادی اسرای فلسطینی است.

به نقل از سایت خبری «فلسطین الیوم» این رهبر حماس صحت اخبار موجود درباره مخالفت حماس با پیشنهادات درباره آتش‌ بس را تکذیب کرد.

وی از رسانه‌ها خواست در دام رسانه‌های صهیونیستی نیفتند که به دنبال ایجاد تشویش در میان ملت فلسطین هستند.

در همین راستا، «ماهر الطاهر» مسوول روابط بین‌الملل در جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت دشمن صهیونیستی به روند آتش‌بس نیاز مبرم دارد که در غیر این صورت انجام مذاکره از طریق میانجیگران را نمی‌پذیرفت.

وی درباره طرح پیشنهادی در نشست پاریس پیرامون تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت آنچه در این طرح مطرح شده، قابل قبول نیست و مقاومت فلسطین روی مطالبات خود یعنی برقراری آتش بس و عقب نشینی از نوار غزه تاکید دارد.

الطاهر گفت موضع فلسطین همان ۱۰ بندی است که گروه‌های مقاومت فلسطین پیش از نشست پاریس به مصر ارائه کردند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.