ترکیب احتمالی ایران در مقابل ژاپن/قضاوت سرنوشت ساز مانینگ داور چینی

تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ تا دقایقی دیگر در جدالی سخت و نفس گیر به مصاف سامورایی ها خواهد رفت. دیداری که یادآور خاطره تلخ تقابل چهار سال پیش دو تیم در چارچوب همین رقابت هاست.

کنفدراسیون فوتبال آسیا قضاوت این دیدار را به داور با تجربه چینی به نام ما نینگ سپرده است. این داور باسابقه از سال ۲۰۱۱ به جمع داوران بین‌المللی فیفا اضافه شد و سابقه داوری برای بازی سپاهان ایران -الاتحاد عربستان را هم دارد.

اما در این میان عدم حضور مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی برای بازی امروز، عاملی شده است تا ترکیب های احتمالی ایران در دیدار با ژاپن مورد توجه علاقه مندان به فوتبال قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ژاپن

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران برای دیدار با ژاپن، سیدمجید حسینی و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به نظر می‌رسد برای دیدار با این تیم، یوز‌ها را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ راهی میدان کند.

علیرضا بیرانوند درون چارچوب دروازه، مسئولیت حفاظت از قفس توری یوز‌ها را برعهده خواهد داشت. در غیاب حسینی و بازگشت محمدحسین کنعانی‌زادگان بعد از یک جلسه غیبت به دلیل محرومیت، به نظر می‌رسد یک‌بار دیگر شاهد زوج این بازیکن در کنار شجاع خلیل‌زاده باشیم.

رامین رضاییان از جناح راست و احسان حاج‌صفی از جناح چپ خط دفاعی تیم ملی را تکمیل می‌کنند. روزبه چشمی و سعید عزت‌اللهی زوج میانه میدان تیم ملی را تشکیل می‌دهند. با توجه به غیبت مهدی طارمی به دلیل محرومیت، احتمالا سامان قدوس در این دیدار یک خط جلوتر نسبت به سایر دیدار‌ها جای خالی طارمی را پشت سر سردار آزمون پر می‌کند. مهدی قایدی و علیرضا جهانبخش نیز وینگر‌های تیم ملی مقابل سامورایی‌ها خواهند بود تا به این ترتیب ۱۱ بازیکن تیم ملی مقابل ژاپن تکمیل شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.