از آتش سوزی بازار نجف آباد تا حریق در بیمارستان طالقانی/ جزییات سه حادثه آتش‌سوزی در اصفهان

به گزارش اقتصادنیوز، مردم اصفهان در حالی پا به هفته جدید گذاشتند که دو روز پایانی هفته گذشته به واسطه وقوع دو حادثه مهیب تلخ سپری شد. از آتش سوزی بازار نجف آباد تا حریق در بیمارستان آیت الله کاشانی.

نخستین حادثه در بامداد روز جمعه رخ داد که مربوط به حادثه آتش‌سوزی در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد در مغازه فرش فروشی واقع در خیابان ابن سینا بود و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این باره توضیح داد: بر اساس این گزارش، حریق در یک مغازه تعمیرات فرش رخ داد.

خبر مرتبط
آتش‌سوزی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد که انبار ملزومات طبقه زیر زمین بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان بامداد امروز دچار حریق شد.

وی با اشاره به مصدومیت یک نفر مرد حدوداً ۴۳ ساله در این حادثه گفت: این مرد داخل مغازه محبوس و دچار سوختگی شده بود که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد.

اما ساعاتی بعد و حوالی ظهر جمعه 13 بهمن ماه خبری درباره آتش سوزی در بازار نجف آباد در رسانه ها مخابره شد. خبری که حکایت از خسارت شدید آتش به غرفه های این بازار داشت. منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم با اشاره به این حادثه آتش‌سوزی در استان اصفهان به مهر گفت: این حادثه ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه به مراکز امدادی اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار شب نجف آباد کنار گلزار شهدا و در پارک هزار گل واقع شده است، تصریح کرد: اطفا این آتش سوزی طی ۲۰ دقیقه انجام شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گزارش اولیه ۳۰ غرفه آسیب دیده است و علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

اما این نقطه پایان حوادث در اصفهان نبود و بامداد امروز هم خبری دیگر درباره وقوع حادثه آتش سوزی در این استان منتشر شد که حکایت از آتش گرفتن انبار بیمارستان آیت الله کاشانی داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره این حادثه هم توضیح داد: «تیم های عملیاتی آتش نشانی، امدادی و اورژانس بلافاصله در محل حاضر و اطفای بموقع حریق انجام شد. وی گفت: عملیات خروج دود همچنان از طبقات ادامه دارد و بعلت دود زدگی تعداد ۲۷ بیمار از دو بخش به بخش دیگر بیمارستان منتقل شدند و خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.»

 بیمارستان آموزشی درمانی آیت الله کاشانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سال ۱۳۳۲ در زمینی به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع با زیر بنای ۱۵۰۰۰ متر مربع و با هدف احداث یک مرکز آموزشی درمانی تأسیس شد. این مرکز با ۱۸۱ تخت فعال به عنوان بزرگترین اورژانس ترومای استان شناخته می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.