لحظه‌شماری اسرائیلی‌ها برای انتخابات؛ نارضایتی فراگیر از نتانیاهو

روزنامه معاریو امروز جمعه نوشت ۴۵ درصد صهیونیست‌ها گفتند که ترجیح می‌دهند به محض اجرایی شدن آتش‌بس در نوار غزه، انتخابات پارلمانی برگزار شود.

خبر مرتبط
واشنگتن: نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس مجبور به نرمش خواهد شد

یک مقام ارشد دولت بایدن، گفت: شرایط در غزه رو به تغییر است و بنیامین نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس، مجبور به نرمش خواهد شد.

این روزنامه نوشت ۲۸ درصد از صهیونیست‌ها تمایل دارند وضعیت به همین منوال بماند و ۱۷ درصد دیگر می‌خواهند کابینه رژیم صهیونیستی گسترده شده و دو حزب «آینده‌ای وجود دارد» به ریاست یائیر لاپید و حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن هم به کابینه ملحق شوند.

براساس این نظرسنجی، حزب «وحدت ملی» به ریاست بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتاز است به طوری که اگر انتخابات برگزار شود حزب وحدت ملی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ۳۸ کرسی به دست می‌آورد در حالی که حزب لیکود ۱۸ کرسی خواهد داشت.

خبر مرتبط
جزئیات تازه از طرح آتش‌بس در غزه

یکی از رهبران مقاومت فلسطین جزئیات جدیدی از طرح آتش‌بس در غزه را فاش کرد.

معاریو نشست در صورت برگزاری انتخابات، اردوگاه مخالف کابینه نتانیاهو ۶۹ کرسی و اردوگاه خود نتانیاهو ۴۶ کرسی تصاحب خواهد کرد این در حالی است که اردوگاه نتانیاهو هم‌اکنون صاحب ۶۴ کرسی در کنست است.

برای تشکیل کابینه لازم است رای دستکم ۶۱ عضو کنست حاصل شود.

همچنین ۴۹ درصد صهیونیست‌ها معتقدند گانتس برای نخست وزیری مناسب‌تر است و ۳۲ درصد هم نتانیاهو را برای این پست مناسب می‌بینند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.