حماس تکلیف را روشن کرد/  آتش‌بسی در روز شنبه وجود ندارد

یکی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی با تاکید بر اینکه آتش‌بسی در روز شنبه وجود نخواهد داشت گفت، این جنبش همچنان در حال بررسی معامله تبادل اسرا است.

«اسامه حمدان» از رهبران حماس روز چهارشنبه گفت این جنبش در حال بررسی معامله تبادل اسراست و آنها دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اساسی درباره آن دارند.

خبر مرتبط
روزنامه صهیونیستی اذعان کرد/ حماس کنترل شمال نوار غزه را بدست گرفته است

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد جنبش حماس مجدداً مناطقی در شمال نوار غزه را که ارتش رژیم صهیونیستی از آن عقب‌نشینی کرده بود، تحت کنترل گرفته است.

بنا بر گزارش روسیا الیوم، او خاطرنشان کرد «حماس با نیروهای مختلف مقاومت در حال بررسی تفاهمی است تا پاسخ واحدی را برای ارائه به میانجی‌گران آماده کند.»

حمدان تاکید کرد که آنچه ارتش رژیم صهیونیستی موفق به انجام آن در میدان نشد، در سیاست نخواهد توانست محقق کند.

او همچنین گفت نابودی «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» را نخواهند پذیرفت.

پیش از این، کانال ۱۴ عبری گزارش کرد، یک مقام عرب که با حماس بر سر آزادی هزاران زندانی در ازای گروگان‌ها در غزه به توافق رسیده بود، اعلام کرد قطر در حال آماده شدن برای اعلام آتش‌بس در روز شنبه آینده است.

خبر مرتبط
برنامه شوم آمریکا و اسرائیل/ استفاده از سازمان ملل به عنوان اهرم فشار بر حماس

وطن امروز در یادداشتی نوشت: آمریکا و اسرائیل به دنبال این هستند از طریق سازمان ملل، فشارها بر حماس را برای پذیرش آتش‌بس افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، این توافق شامل آزادی سایر گروگان‌های اسرائیلی در سه مرحله می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این روند با آزادی زنان و کودکانی که همچنان در اسارت به سر می‌برند در ازای توقف درگیری‌ها، افزایش کمکهای بشردوستانه به غزه و آزادی اسرای فلسطینی آغاز شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.