اطلاعیه مهم درباره مدت خدمت سربازی

سازمان وظیفه عمومی فراجا در واکنش به اخبار کاهش مدت خدمت سربازی در یک اطلاعیه اعلام کرد:مدت خدمت دوره ضرورت برابر ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، متناسب با شرایط و نیازمندی‌های کشور تعیین می‌شود و برابر آخرین ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح در سال‌جاری کاهش مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با شرایط کنونی و نیاز کشور به میزان حداقل ۱۴ ماه تعیین شده است.

در راستای طرح تحول خدمت سربازی با شرایط فعلی، میانگین مدت خدمت در مناطق مختلف کشور کاهش یافته است. این کاهش شامل اعمال امتیازات کسر خدمت ویژه متاهلین، کسر خدمت به تعداد فرزندان، کسر خدمت محققین و نخبگان، و کسر خدمت ویژه مناطق خدمتی می‌شود. به طوری که مدت خدمت به کمتر از ۱۴ ماه رسیده و دغدغه‌ای که برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی داشتند، تامین شده است.

ستادکل نیروهای مسلح به منظور تقویت دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، از ظرفیت های ملی استفاده می‌کند و انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه عمومی و رشد و تعالی و توانمندسازی مشمولان را ایجاد می‌کند. همچنین، با همکاری و تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی، در سالیان اخیر حقوق سربازان را افزایش داده و در زمینه مهارت آموزی و اشتغال آنان نیز گام های موثری برداشته است.

کاهش مدت خدمت دوره و افزودن برخی از معافیت‌ها، باعث کمبود نیروی انسانی و کاهش بهره‌وری در حوزه‌های دفاعی و امنیتی سازمان‌های نیروهای مسلح می‌شود. بنابراین، ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمی بر تغییر مدت خدمت سربازی ندارد.

ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرده است که تنها منبع رسمی برای اطلاع‌رسانی در مورد قوانین و مقررات خدمت سربازی وظیفه عمومی است. این سازمان توصیه می‌کند که تمام جوانان بر اساس اطلاع‌رسانی رسمی این سازمان، برنامه‌ریزی برای آینده خود و مشارکت در تامین امنیت میهن عزیزمان را در نظر بگیرند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.