نخست‌وزیر قطر: پیشرفت‌هایی در مذاکرات مبادله اسرا حاصل شده است

شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی افزود که در مذاکرات جاری در مورد تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، آل ثانی در سخنرانی در شورای آتلانتیک گفت که این ممکن است به آتش بس دائمی در نوار غزه منجر شود و از هر دو طرف خواست تا از فرصت برای توقف جنگ استفاده کنند.

نخست وزیر قطر افزود: پیشرفت خوبی برای ایجاد پایه‌های حرکت رو به جلو حاصل شده است. نمی‌توانیم بگوئیم که این امر ما را خیلی زود در موقعیت بهتری قرار می‌دهد، اما امیدواریم که این پیشنهاد را به حماس برسانیم و آنها به طور سازنده درگیر این فرآیند شوند.

آل ثانی گفت که نقش قطر به عنوان میانجی این است که تمام تلاش خود را برای دستیابی به راه حلی از طریق مذاکره انجام دهد تا بتواند گروگان‌ها را با خیال راحت به خانه هایشان بازگرداند و در عین حال بمباران و کشتار غیرنظامیانی را که تعداد آنها به طور چشمگیری در حال افزایش است، متوقف کند.

وی اضافه کرد: ما یک میانجی هستیم و نه یک طرف در این مناقشه، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شکاف را پر کنیم و سعی کرده‌ایم پیشنهادات دو طرف را گرد هم بیاوریم تا به یک مبنای معقول برسیم که همه را گرد هم آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.