کاهش محبوبیت بایدن/ زنگ خطر برای دموکرات‌ها به صدا درآمد

 ‌بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ، ‌مستقر در واشنگتن، در طول سومین سال کامل ریاست جمهوری بایدن، بین ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴، به طور متوسط تنها ۳۹.۸ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد شغلی وی را تایید کرده اند.

این در حالی است که طبق این گزارش محبوبیت کارتر در سومین سال حضورش در کاخ سفید، بین ۲۰ ژانویه ۱۹۷۹ تا ۱۹ ژانویه ۱۹۸۰ میلادی، ۳۷.۴ درصد بود. نکته مهم این‌که کارتر در انتخابات چهار نوامبر ۱۹۸۰ در مقابل رونالد ریگان، ‌نامزد جمهوری خواه شکست خورد.

نیوزویک افزود: محبوبیت بایدن در طول ۶ ماه اول ریاست جمهوری از مرز ۵۰ درصد بالاتر رفت اما پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و ظهور نوع دلتای کووید-۱۹، تا ماه اوت و سپتامبر (شهریور و مهر) ۲۰۲۱ به شدت کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، از آن زمان تا کنون، میزان تایید بایدن به طور ثابت زیر ۵۰ درصد باقی مانده و تعداد آمریکایی‌هایی که از عملکرد دولت او ناراضی هستند رو به افزایش است. نتیجه‌ای که می‌تواند نامزدی بایدن برای انتخاب مجدد در پنج نوامبر ۲۰۲۴ را تهدید کند.

نویسنده این مقاله فقدان محبوبیت بایدن در میان آمریکایی‌ها را پیچیده توصیف کرده و نوشت: به نظر می رسد بین شرایط واقعی اقتصادی کشور و برداشت رای‌دهندگان از آن ناهماهنگی زیادی وجود دارد.

بر اساس نظرسنجی اخیر توسط مرکز تحقیقاتی پیو، تنها ۲۸ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی اقتصاد کشورشان را در شرایط عالی یا خوب می بینند. طبق نظرسنجی پیو، با وجود کاهش قابل توجه تورم در سال گذشته، ۷۲ درصد از آمریکایی‌ها همچنان نگران قیمت مواد غذایی و کالاهای مصرفی، ۶۴ درصد نگران قیمت مسکن و ۵۱ درصد نگران قیمت گاز و انرژی هستند.

با این حال گالوپ این احتمال را که بایدن ممکن است در انتخابات ۲۰۲۴ برنده شود را رد نمی کند، چرا که پیش از او نامزدهایی با محبوبیت کمتر از ۵۰ درصد هم برای دومین بار در انتخابات پیروز شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.