آخرین وضعیت بیماران بیمارستان گاندی پس از آتش سوزی از زبان رئیس بیمارستان + فیلم

دکتر شهریار عسگری رئیس بیمارستان گاندی تهران در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: متاسفانه عصر روز ۵ دی ماه خبر آتش سوزی در بیمارستان اعلام شد و بنابر این گزارش تمامی عوامل امدادی و نجات در سریع ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور پیدا کرده و عملیات خود را آغاز کردند که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن آتش مهار و خاموش شد.

رئیس بیمارستان گاندی در ادامه افزود: در خصوص علت اصلی آتش سوزی باید بگویم مسئله ای که در حال حاضر از صحت آن اطمینان داریم آتش گرفتن بخشی از کامپوزیت های نمای شرقی بیمارستان  است اما کارشناسان آتش نشانی همچنان در حال تحقیق در خصوص سرمنشع این حادثه هستند .

دکتر عسگری از زمان شروع به فعالیت بیمارستان صحبت کرده و گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی خدمات درمانی در  بیمارستان گاندی به منظور بازسازی قسمت های خسارت دیده متوقف شده و سعی می کنیم در کمترین زمان ممکن تعمیرات لازم را انجام و نسبت به بازگشایی و خدمات رسانی درمانی به بیماران اقدامات لازم را انجام دهیم.

عسکری با اشاره به این موضوع که بیمارستان گاندی یکی از مراکز مجهز به آی وی اف در کشور است کفت: خوشبختانه هیچ یک از جنین ها آسیب ندیده و این اطمینان را به افرادی که در این بیمارستان اقدام به انجام آی وی اف کرده اند می دهیم که در کوتاه ترین زمان ممکن روند درمانی آنها آغاز خواهد شد.

رئیس بیمارستان گاندی در انتها از مسئولین خواست تا نسبت به امور پرسنل، پزشکان و پرستاران این بیمارستان که نزدیک به ۷۵۰ نفر می شوند و با توجه به نزدیک شدن سال جدید تا لحظه بازگشایی مجدد و شروع خدمات در مانی در این مرکز مساعدات لازم را انجام دهند.

رئیس بیمارستان گاندی

 

جزئیات حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی

ساعت 18:20 روز 5 دی ماه خبر حریق گسترده ای در بیماستان گاندی به سازمان آتش نشانی گزارش شد.

مخابره این حادثه تمام نیروهای امدادی و نجات، پلیس، عوامل شهرداری، مدیریت بحران، پلیس راهور، فرماندار تهران و معاون دادستان، بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حضور پیدا کردند.

در همان دقایق ابتدایی شروع حریق  11 ایستگاه آتش نشانی در زمانی کمتر از 5 الی 10 دقیقه به همراه تجهیزات مدرن مانند نردبان هیدرولیکی 60 متری و تانکر های آب، دستگاههای تنفسی و ... با حضور به موقع وشروع عملیات نجات و اطفا حریق موفق شدند در زمانی کمتر از 1 ساعت آتش را مهار و از سرایت آن به ساختمان های اطراف جلوگیری کنند.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت ۱۴ بیمار بیمارستان گاندی/ ۳ بیمار در CCU

از مجموع ۱۰ بیمار که به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافتند، سه نفر از آنها به دلیل مسئله قلبی و مداخلاتی که در بیمارستان گاندی برای آنها در حال انجام بود، در سی سی یو بستری شدند.

در همین حین نیروهای امداد و نجات و اورژانس تهران نیز با حضور به موقع نسبت به تخلیه بیمارستان و خروج بیماران از طبقات اقدامات لازم را انجام داده و موفق شدند ۱۰۰ بیمار گرفتار شده در دود و آتش این حادثه را به سلامت خارج و به بیمارستان های اطراف انتقال دهند.

این حریق به گفته رئیس بیمارستان و سخنگوی سازمان آتش نشانی از قسمت نمای ساختمان آغاز شده و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود،قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بوده و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند. با این وجود با کمک گروهی دیگر از آتش‌نشانان و همچنین عوامل اورژانس و کادر بیمارستان نسبت به تخلیه بیمارستان و انتقال بیماران اقدام شد،همچنین منبع اصلی این آتش سوزی مربوط به قسمت مهمانپذیر بیمارستان بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.