گروسی به روسیه و اوکراین می رود

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ملاقات با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که ظرف روزهای آتی راهی اوکراین و روسیه خواهد شد.

خبرگزاری تاس با انتشار این خبر افزود: قرار است دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی ۱۰ روز آینده به اوکراین و روسیه سفر کند و اعلام کرد که قصد دارد در طول این سفر با نمایندگان شرکت دولتی «روس اتم» نیز دیدار کند.

بنابراین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی پس از شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا، به خبرنگاران گفت: آماده بازگشت به زاپوریژیا هستم، طی ۱۰ روز آینده در آنجا و همچنین در کی‌یف و مسکو خواهم بود.

خبر مرتبط
اولین واکنش رسمی اوکراین به سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه

ارتش اوکراین می‌گوید هیچ اطلاعات معتبری درباره اینکه هواپیمای سرنگون‌شده روسی حامل چه چیزی بوده در اختیار نداشته است.

تاس در ادامه به نقل از گروسی نوشت که او همچنین قصد دارد در جریان سفر آتی خود به مسکو با نمایندگان شرکت دولتی "روس اتم" نیز ملاقات کند. وی در گفت وگو با خبرنگاران هدف از این سفر را انجام «گفت وگو فنی و سیاسی‌» با مقامات مسکو عنوان کرد.

این گزارش همچنین می‌افزاید: تاسیسات هسته‌ای زاپوریژیا که در شهر «انرگودار» Energodar واقع اوکراین قرار دارد، با حدود ۶ گیگا وات ظرفیت، بزرگترین نیروگاه برق در نوع خود در اروپا و یکی از ۱۰ نیروگاه بزرگ جهان به شمار می‌رود که بخشی از آن در پی جنگ اوکراین آتش گرفت، اما چنانچه این نیروگاه منفجر شود، قدرت انفجار تخریبی آن ۱۰ برابر انفجار چرنوبیل خواهد بود.

خبر مرتبط
رئیس ستاد کل ارتش روسیه ناپدید شد/ احتمال کشته شدن در حمله اوکراین به کریمه

سرنوشت رییس ستاد کل ارتش روسیه این روزها در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، چرا که در سال جاری میلادی در انظار عمومی ظاهر نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.