ادامه تنش‌ها بین آمریکا، انگلیس و یمن/چهار مسئول نظامی عالی‌رتبه یمن تحریم شدند

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای توضیح داد تحریم امروز شامل چهار نفر از مسئولان نظامی یمن می‌شود که از حملات اخیر حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن و گروگان گرفتن خدمه غیرنظامی حمایت کردند.

خبر مرتبط
رهبر انصارالله یمن: با بیش از ۵۰ موشک بالستیک و کروز به دشمن حمله کردیم

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، عصر امروز (پنجشنبه)، درباره رویدادهای فلسطین به سخنرانی پرداخت.

این وزارتخانه در بیانیه خود مدعی شد: «حملات مستمر حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری و خدمه غیرنظامی آن‌ها که به طور قانونی از دریای سرخ و خلیج عدن عبور می‌کنند، زنجیره‌ تأمین بین‌المللی و آزادی دریانوردی را تهدید می‌کند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: تحریم‌ها شامل «محمد العاطفی» وزیر دفاع یمن، «محمد فضل عبدالنبی» فرمانده نیروی دریایی، «محمد علی القادری» فرمانده نیروهای دفاع ساحلی و مدیر دانشکده نیروی دریایی و «محمد احمد الطالبی» مدیر تدارکات وزارت دفاع یمن می‌شود.

خبر مرتبط
جواب موشکی یمن به حملات آمریکا و انگلیس+ فیلم

بامداد پنج‌شنبه (۵ بهمن) نیروهای مسلح یمن در پی حمایت آمریکا از دو کشتی تجاری این کشور، با تعدادی موشک بالستیک به ناوشکن‌ها و ناوهای جنگی واشنگتن در خلیج عدن و باب المندب حمله کردند.

با وجود حملات و تحریم‌های ائتلاف متجاوز انگلیس و آمریکا علیه یمن، سید عبدالملک الحوثی - رهبر انصارالله در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد نیروهای مسلح یمن در راستای حمایت از غزه، به هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن ادامه خواهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.