امیرعبداللهیان: آمریکا حمایتش از اسرائیل را متوقف کند، نتانیاهو ۱۰ دقیقه هم دوام نمی‌آورد

وزیر امور خارجه ایران از دوگانگی و ریاکاری آمریکا در قضیه جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و تنش در منطقه گفت.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد و آمریکا را شریک جرم و مانع تحقق آتش‌بس در این منطقه دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین افزود: ایالات متحده آمریکا حاکمیت ملی یمن را نقض می‌کند و باید رژیم اسرائیل را مجبور به پایان‌دادن به جنگ غزه کند.

خبر مرتبط
امیرعبداللهیان: به آمریکایی‌ها پیام و هشدار جدی داده‌ایم + فیلم

وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) شرکت کرده است، گفت که به آمریکایی پیام و هشدار جدی داده‌ایم که اقدام مشترک آنها با انگلیس در دریای سرخ و علیه یمن، یک «خطای استراتژیک » بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: کمک‌های انسان‌دوستانه باید به تمام مناطق غزه برسد. امنیت دریایی برای تجارت جهانی حیاتی است؛ اما امنیت یک مفهوم به هم پیوسته است. توقف نسل‌کشی در غزه کلید بازگشت امنیت به منطقه است و آمریکا مانع این کار می‌شود.

از سوی دیگر، امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» درباره افزایش خطر وقوع جنگ گسترده در غرب آسیا هشدار داد. او ضمن معرفی آمریکا به‌عنوان عامل اصلی تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا گفت که اگر واشنگتن حمایت‌هایش از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را متوقف کند، نتانیاهو 10 دقیقه هم دوام نمی‌آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.