فرانسه خیال اوکراین را راحت کرد

زیر خارجه فرانسه اعلام کرد: از این وحشت دارم که روسیه پس از شکست اوکراین کنترل ۳۰ درصد صادرات گندم جهان را در دست بگیرد.

به نقل از لوپاریزین، سژورنه در اولین مصاحبه خود بعد از رسیدن به وزارت خارجه گفت: «چند ساعت بعد از رسیدن به وزارت خارجه، در هواپیما بودم تا به اوکراین بروم. هدف این بود که حمایت بلندمدت خود را مجدداً تأیید کنیم. این مهم است زیرا روسیه با خستگی متحدان بازی می‌کند. من با رئیس‌جمهور زلنسکی که نیازهای اساسی خود برای ادامه مقاومت را تشریح کرد، گفتگوهای اساسی داشتم. این به ما بستگی دارد که برای تهیه تعداد معینی از اطلاعیه‌هایی که ممکن است در طول سفر امانوئل ماکرون در فوریه در این محل انجام شود، کار کنیم.»

خبر مرتبط
سربازان فرانسوی در راه اوکراین/ پاریس اعتراف کرد

وزیر دفاع فرانسه اذعان کرد که برخی از اتباع فرانسوی در واقع برای جنگیدن در ارتش اوکراین نام‌نویسی کرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: «رئیس‌جمهور ماکرون قبلاً گفته بود روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. فرانسه همیشه به اوکراینی‌ها در ارائه قابلیت‌های جامع و مفید در نبرد برای دفاع از خود کمک کرده است. ما ادامه خواهیم داد، اوکراین می‌تواند روی فرانسه حساب کند. این همچنین پیام مهمی برای فرانسوی‌ها است زیرا عواقب شکست اوکراین قابل‌توجه خواهد بود.»

خبر مرتبط
فرانسه این تجهیزات نظامی را به اوکراین داد/ کی یف به موشک نقطه‌زن مجهز شد

اوکراین شش عراده توپ خودکششی "سزار" خریداری کرده و پاریس از ژانویه ۲۰۲۴ ماهانه ۵۰ فروند موشک هدایت شونده نقطه‌زن به کی‌یف ارسال می کند.

سژورنه توضیح می‌دهد: اگر اوکراین سقوط کند، ۳۰ درصد صادرات جهانی گندم توسط روسیه کنترل خواهد شد و به گندم فرانسه حمله خواهد کرد. پیروزی روسیه برای کشاورزان ما دراماتیک خواهد بود. تورم و احتمالاً مشکل غذایی بسیار حاد درست خواهد شد. بنابراین ما باید از اوکراینی‌ها حمایت کنیم و از باتلاقی شدن این درگیری جلوگیری کنیم. رئیس‌جمهور زلنسکی برای افکار عمومی خود به این نیاز دارد تا نشان دهد که هنوز از حمایت برخوردار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.