ستایشی: پرونده عاملان شهادت آرمان علی‌وردی در مرحله انشای رأی/ بازداشت ۳۵ نفر از عوامل تروریستی کرمان

مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در چهل و دومین نشست خبری، ایام شهادت امام هادی (ع) را تسلیت گفت و با تبریک حلول ماه رجب اظهار داشت: لازم است نسبت به وقوع حادثه تروریستی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تاسف خالصانه خود را ابراز داریم.

وی ادامه داد: هیچ شکی نیست که تروریست داعش زایده صهیونیست‌ها و آمریکاست و برای ایجاد جهانی پر از قتل و غارت و جنایت و خونریزی استکبار با آنها همراهی دارد. 

ستایشی افزود: رژیم رو به زوال صهیونیستی برای جلوگیری از زوال خود گمان دارد با تجهیز تروریست‌ها نفس راحتی برای سال‌های مدید داشته باشد اما طوفان القصی نشان داد اینها خیالی بیش نیست.

خبر مرتبط
رمز «کاپشن صورتی» روی موشک‌های بالستیک سپاه +عکس

تصویری از موشک های بالستیک سپاه که مقر تروریست ها را هدف گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: رژیم پلید و خونخوار صهیونیستی که مسبب حادثه تروریستی کرمان و دیگر حوادث است، به زودی زود ضربه آن را خواهد خورد.

وی تصریح کرد: مردم امروز نابودی و انتقام رژیم نجس صهیونیستی را فریاد می‌زنند و وعده تخلف ناپذیر الهی است که دیر زمانی نیست که واژه رژیم منحله وصف غاصبان بیت المقدس خواهد شد. 

سخنگوی قوه قضاییه ضمن تسلیت حمله سازماندهی شده از سوی رژیم صهیونیستی توسط گروهک تروریستی داعش اعلام کرد که دستگاه قضا با کمال اقتدار و صلابت این موضوع را دنبال کرده و عوامل متعدد از جمله سرکرده این حمله بازداشت و یا در مرحله شناسایی قرار دارند.

وی از تلاش سربازان امام زمان(عج) در تعقیب و شناسایی عوامل این حمله تروریستی قدردانی کرد و افزود: سربازان امام زمان نقاط تاریک بسیاری را روشن و آشکار ساختند که جای تقدیر و تشکر دارد. 

ستایشی گفت: به مردم این امید را می دهیم که نسبت به عوامل این حادثه برخورد عبرت آمیز داشته باشیم.

خبر مرتبط
حکم مهدی یراحی صادر شد/ یک سال از حبس قابل اجراست

وکیل مهدی یراحی از محکومیت این خواننده به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق خبر داد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین حمله ناجوانمردانه آمریکا به مبارزان یمن را محکوم کرد و گفت که مردم یمن درحال دیکته کردن قدرت مقاومت منطقه به رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند.

ستایشی با اشاره به عملیات بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مراکز جاسوسی صهیونیست ها و داعش در کردستان عراق و سوریه، از آن به عنوان ضربه و سیلی سخت سپاه پاسداران به عوامل تروریستی در منطقه یاد کرد و ضمن تبریک این عملیات موفقیت آمیز، آثار آن را در اقتدار ملی قابل تحسین دانست.

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مدیران سابق بانک مرکزی 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره وضیعت مدیران سابق بانک مرکزی گفت: با پذیرش تقاضای اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۴ از سوی دیوان عالی اتخاذ تصمیم شده و به‌ منظور اتخاذ تصمیم قانونی به دادگستری استان تهران ارسال شده است.

ستایشی ادامه داد: این موضوع در شعبه هم‌عرض مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی مورد اتخاذ تصمیم قرار خواهد گرفت.

بازداشت ۳۵ نفر از عوامل تروریستی کرمان

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی قضایی به حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: به لحاظ اهمیت موضوع به قید فوریت، این موضوع در دستور کار دادگستری استان کرمان قرار گرفت و ضابطین عام و خاص نسبت به شناسایی عوامل و مرتبطین اقدام کردند. 

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: تا به این لحظه ۳۵ نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند و از محل مهیا شده برای اقدامات بعدی تروریستی اقلام و ابزار ساخت جلیقه های انتحاری و وسایل الکترونیک و پودرهای ساخت بمب و ساچمه های بسته بندی شده کشف شد. 

وی با بیان اینکه افرادی در ۶ استان برای تحرک این تروریست‌ها اقداماتی انجام داده بودند که شناسایی و تفهیم اتهام شدند، افزود: برای متهمینی که متواری هستند، اقدامات لازم انجام شده که در آینده طی اطلاعیه های سربازان گمنام امام زمان(عج) اطلاع رسانی خواهد شد.

ستایشی در این ارتباط به عملیات موفقیت آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مقر موساد در اربیل و مقر داعش در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: شب گذشته سیلی سخت از سوی سپاه به تروریست ها نواخته و ضربه مهلکی به پایگاههای آنها وارد شد.

سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: یاد زائران شهید گلزار شهدای کرمان که ۱۳ دی ماه امسال به شهادت رسیدند هیچگاه از تاریخ پاک نمی شود؛ در این حادثه شاهد شهادت ۹۴ نفر از هموطنانمان بودیم و ۱۴ نفر از آنان تبعه افغانستان بودند. 

پرونده عاملان شهادت آرمان علی‌وردی در مرحله انشای رأی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش ایرنا در باره آخرین وضعیت پرونده عاملان شهادت آرمان علی‌وردی گفت: جلسات دادرسی مربوط به اتهامات متهمان این پرونده به پایان رسیده و قضات در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال انشای رأی و اتخاذ تصمیم نهایی هستند که در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

ستایشی یادآور شد: اتهامات متهمان این پرونده، محاربه و مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور است.

تشدید مجازات سارقین و خفتگیرها 

سخنگوی قوه قضاییه درباره مجازات تکمیلی در مورد سارقین و زورگیران با توجه به تاکید و تذکر رییس قوه قضاییه مبنی بر تشدید برخورد با برخی از انواع سرقت که به امنیت روانی مردم خدشه وارد می کند، اظهار داشت: چنانچه اقدام این افراد و زورگیران بر حس امنیت مردم و روان آنان تاثیر به مراتب بیش از مبلغ سرقت داشته باشد و اذهان عمومی را تحت تاثیر قرار دهد، با قاطعیت برخورد خواهد شد و میزانی برای اینگونه جرم ها وجود ندارد.

ستایشی اضافه کرد: ردیابی موبایل های سرقتی در سراسر کشور و توسعه سامانه ردیابی کالاهای سرقتی و تهیه و بارگذاری ۱۸ پیام آموزشی از جمله اقدامات قوه قضاییه در حوزه سرقت و پیشگیری از این پدیده بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره مجازات جایگزین حبس برای قطع انگشتان دست گفت: مجازات قطع انگشت تنها در طرق‌هایی اعمال می شود که دارای شرایط خاص است و باید تمام شرایط ماده ۲۶۸ قانون مجازات را دارا باشد. 

وی ادامه داد: در مورد سرقت خرد این طور نیست که قطع انگشتان اعمال شود. با توجه به آمار محکومیت ها در این زمینه به خاص بودن این مجازات ها پی می‌بریم. 

ستایشی درباره سایر جرایم که مستوجب جرایم سنگین است، گفت: اگر نگاهی به نظام اقتصادی کشور یا تشدید مجازات مرتکبین اختلاس داشته باشیم به این امر می رسیم که قانونگذار برای اینگونه جرایم‌ مثل اختلاس مجازات سنگین درنظر گرفته است.

اصلاح قانون جرایم رایانه‌ای کلید خورد/صیانت از اطلاعات افراد از مصادیق حقوق عامه است

از سخنگوی قوه قضاییه درباره حمله سایبری به یکی از سکوهای اینترنتی (اسنپ فود) اظهار داشت: موضوع حفاظت از اطلاعات خصوصی و داده‌ها در سامانه‌های دولتی و خصوصی باید مورد اهتمام قرار گیرد زیرا از مصادیق حقوق عامه است.

وی ادامه داد: این موضوع از طریق دادستانی و سازمان بازرسی کشور از بابت رعایت قانون کشور و امنیت سایبری در نهادهای خدماتی غیردولتی در دستور کار قرار گرفته است و علاوه بر این در موضوع برخی خلاءهای قانونی مورد بررسی ‌برای رفع آن اقدام شده است. 

ستایشی یادآور شد که پیش نویس اصلاح قانون جرایم رایانه‌ای در مورد حفاظت در داده‌های رایانه‌ای و مفاد مربوط به قصور متولیان تهیه و امروز تقدیم ریاست قوه قضاییه شد تا با تایید مراحل تصویب را طی کند.

وی افزود: در این پیش نویس، صیانت از داده‌ها به طور ویژه دیده شده است تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت سایبری در کشور باشیم.

آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بورس

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بورس و این که آیا حسین فریدون اکنون در زندان است یا نه گفت: فرد مورد سوال اخیر تا جایی که اطلاع داریم در حال تحمل کیفر حبس است و بنا بر اطلاع ما پرونده مفتوح کیفری ندارد.

وی درباره پرونده مدیران سابق بورس افزود: طبق آخرین اطلاع، برای ۶ نفر از مدیران سابق و وقت بورس پرونده ای در شعبه ششم دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل شده و در نهایت پرونده متضمن کیفرخواست به شعبه ۲ دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع و تاکنون سه جلسه دادگاه هم برگزار شده است و جلسه بعدی هم ۲۴ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.