چند نکته مهم درباره ضربان قلب که نمی‌دانستید

در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما سارا طاقی متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تپش قلب به بحث و گفتگو پرداخت.

وی با بیان این مطلب که تپش قلب احساس ناخوشایندی است که افراد را از ضربان قلب خود آگاه می‌کند، افزود: تپش قلب یک بیماری نیست و تنها یک علامت است که می‌تواند: یک ضربان قدرتمند قلب یا افزایش سرعت ضربان قلب و یا حتی وقفه ضربان قلب باشد.

خبر مرتبط
اگر این ویژگی ها را دارید؛ شما جز افراد خلاق هستید

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که خیال‌پردازی نشانه خلاقیت بیشتر و داشتن هوش بالاتر است. کسانی که بیشتر رویاپردازی می‌کنند، توانایی‌های فکری بالاتری دارند و مغزشان کارآمدتر عمل می‌کند.

طاقی در پاسخ به این سوال که مهمترین علل تپش قلب کدامند، گفت: بیشترین علت تپش قلب، مربوط به عوامل روحی و استرسی است، تپش قلب از علامت‌های شایع کم خونی نیز محسوب می‌شود. وی همچنین از پرکاری تیروئید، که هم سرعت ضربان قلب و هم قدرت آن را افزایش می‌دهد نام برد. پرکاری تیروئید، می‌تواند باعث بی‌نظمی ضربان قلب نیز گردد.

وی تاکید کرد: اگر تپش قلب همراه با تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، سیاهی رفتن چشم‌ها و غش کردن باشد، باید فوراً مورد بررسی قرار گیرد. همچنین گفت تپش قلب به صورت عادی درمان دارویی ندارد و تجویز دارو تنها به دنبال تشخیص و علت ایجاد کننده تبش قلب، تجویز می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.