گربه پاسیاه را بشناسید/ تصویری از مرگبارترین گربه جهان+عکس

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای حیوانات در بردارنده اتفاقات شگفت انگیز و جذابی است که همواره در طول تاریخ مورد توجه انسان ها قرار گرفته است، مانند شناسایی و کشف گونه های جدید که هر کدام دنیایی تازه از هستی را به روی ما گشوده اند.

در تازه ترین مورد هم گونه ای از گربه سانان مورد توجه قرار گرفته است، گربه ای که ظاهری جذاب و مهربان دارد اما در باطن بسیار کشنده و خطرناک است، گربه پاسیاه.

خبر مرتبط
رفتار عجیب چینی ها با حیوان خانگی/ جراحی زیبایی برای تبدیل سگ و گربه به «میکی‌موسی» + عکس

ظاهرا برخی از کلینیک‌های دامپزشکی مخفیانه دست به یک عمل‌ جراحی که با نام «گوش میکی‌موسی» معروف شده می‌زنند.

اواخر سال گذشته میلادی بود که در باغ وحش هوگل ایالت یوتا، گایا، گربه پاسیاه هشت‌ماهه را به «مجموعه حیوانات کوچک» اضافه شد و تصاویری که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد که گایا در باغ وحش و در سبد کوچک خود احساس راحتی می‌کند و با چهره‌ای زیبا و دوست داشتنی به دوربین خیره می‌شود. براساس گزارش روزیاتو، این باغ وحش گایا را به توصیه «کنسرسیوم گربه‌های پاسیاه» و به منظور زادآوری این گونه پذیرفت و گفت که او «از نظر جثه کوچک، اما از لحاظ خصلت چابکی، بزرگ است.

تحقیقات نشان می‌دهد که این موجودات در ۶۰ درصد مواقع با موفقیت طعمه خود را شکار می‌کنند و هر شب به‌طور میانگین ۱۰ تا ۱۴ جونده یا پرنده کوچک را می‌کشند.

گربه پاسیاه گوشتخوار است و جوندگان، پرندگان، خزندگان، حشرات و عنکبوت‌ها را شکار می‌کند. این گربه‌های کوچک، اما کُشنده ممکن است برای دفاع از خود گاز بگیرند، اما انسان‌ها را شکار نمی‌کنند.

این گربه وحشی از لحاظ ظاهری شبیه به گربه خط‌دار یا گربه تابی است، اما نام خود را از رنگ سیاه یا قهوه‌ای کف پا یا پنجه‌هایش وام گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.