هواشناسی اردبیل هشدار صادر کرد/ یخبندان  و سرمای شدید در راه است

مجید کوهی اظهار کرد: مطابق پیش‌بینی انجام شده مرکز استان اردبیل در کانون این بارش‌ برف قرار گرفت و اکنون در برخی نقاط از جمله مشکین‌شهر و نمین ارتفاع برف به بیش از نیم متر رسیده است.

وی افزود: ارتفاع بارش برف در شهر اردبیل ۳۵ سانتی‌متر گزارش شده اما با توجه به رخداد کولاک ممکن است ارتفاع برف در معابر وابسته به شرایط متفاوت باشد و در برخی نقاط فراتر از نیم متر نیز دیده شود.

خبر مرتبط
اردبیل زیر نیم متر برف رفت

بارش سنگین ، کولاک و یخبندان در مناطق مختلف استان اردبیل که از صبح روز گذشته آغاز شده، از دیشب تشدید شده و همچنان ادامه دارد.

کوهی ادامه داد: ارتفاع بارش برف تا ساعت 9 و 20 دقیقه در فرودگاه اردبیل 30، بیله سوار 23، پارس آباد 16، مشکین‌شهر 53، خلخال 7 سانتی‌متر، سرعین 21، گرمی 25، نمین 50 و نیر 15 سانتی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل عنوان کرد: فعالیت سامانه بارشی در قالب بارش برف اما با شدت کمتر تا امشب در غالب مناطق استان اردبیل به همراه کولاک ادامه خواهد داشت.

کوهی گفت: صبح فردا در سطح استان اردبیل یخ‌بندان‌ رخ خواهد داد به طوری‌که دمای هوا در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین تا منفی 11 درجه نیز خواهد رسید.

به گفته وی اطلاعیه جامع ارتفاع برف در ایستگاه‌های استان اردبیل از جمله مناطق غیر شهری و کوهستانی تا ساعتی دیگر اعلام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.