گرفتاری 80 خودرو در برف این استان/ امدادرسانی انجام شد

شهرام کهریزی، با اشاره به بارش برف و باران در محورهای استان طی ۷۲ ساعت گذشته، اظهار کرد: عمده این بارش‌ها را در مناطق کوهستانی و خصوصا منطقه اورامانات داشتیم.

خبر مرتبط
صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای 9 استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای ۹ استان از بارش شدید برف و باران در برخی مناطق از جمله در آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و کرمانشاه خبر داد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵۸۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده،  افزود: همچنین چهار محور روستایی استان که بدلیل بارش برف مسدود شده بود، بازگشایی شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷۵ مورد ریزش در محورهای کوهستانی و گردنه‌های استان داشتیم، خاطرنشان کرد: کار ریزش‌برداری در تمامی این نقاط انجام شده است.

خبر مرتبط
مسدود شدن گردنه ژالانه کردستان به دلیل بارش برف+ فیلم

راه ارتباطی سروآباد_هورامان_پاوه در محدوده گردنه ژالانه به دلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید و سقوط بهمن مسدود شد.

کهریزی همچنین از رهاسازی ۸۰ خودرو گرفتار در برف در محورهای استان یاد کرد و ادامه داد: برای تسهیل تردد خودروها بالغ بر ۷۰۰ تن شن و نمک نیز در راه‌های کرمانشاه مصرف شده است.

به گفته این مسئول، طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۳۶ نیروی راهداری و ۸۹ دستگاه ماشین آلات برای ارائه این خدمات پای کار بوده اند.

وی با اشاره به ادامه بارش‌ها طی روزهای آتی، از تداوم آماده‌باش راهداری خبر داد و عنوان کرد: توصیه می‌کنیم افراد پیش از ورود به جاده‌های استان از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

طبق اعلام هواشناسی سامانه ناپایدار کنونی تا روز دوشنبه در جو استان مستقر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.