واکنش نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به حملات علیه یمن

 

 این نمایندگان کنگره پس از حمله بامداد امروز به یمن اعلام کردند: «این حملات هوایی توسط کنگره تایید نشده است. قانون اساسی روشن است: تنها کنگره اختیار دارد که اجازه دخالت نظامی در درگیری‌های خارج از کشور را بدهد.»

به گزارش اسپوتنیک، وال هویل، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در بیانیه‌ای از طریق پلتفرم شبکه اجتماعی X گفت: هر رئیس‌جمهوری باید ابتدا به کنگره بیاید و بدون در نظر گرفتن حزب، مجوز نظامی بخواهد.

رو خانا، دموکرات مجلس نمایندگان نیز در بیانیه‌ای نگرانی‌های «هویل» را تکرار کرد. خانا گفت، بایدن قبل از درگیر کردن ایالات متحده در یک درگیری دیگر در خاورمیانه، باید به دنبال تایید کنگره باشد.

خبر مرتبط
اولین تصاویر ازحملات موشکی به یمن+فیلم

تصاویری از حمله موشکی و پهپادی انگلیس و آمریکا به یمن منتشر شده است.

مایک لی، سناتور جمهوری خواه ایالات متحده نیز به بیانیه «خانا» پاسخ داد و موافقت خود را اعلام کرد. لی گفت که قانون اساسی ایالات متحده بدون توجه به وابستگی سیاسی اعمال می‌شود.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده و انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملاتی را علیه برخی اهداف در یمن انجام دادند. 

طبق گزارش ها، یک مقام آمریکایی به هافینگتون‌پست گفت که دولت بایدن بعدازظهر پنجشنبه (به وقت آمریکا) به رهبران کنگره درباره این حمله اطلاع رسانی کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.