پیام انصارالله درباره ادعای آمریکا درخصوص تهدید علیه کشتیرانی بین‌المللی

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب خطاب به کشورهای جهان گفت که فریب ادعای آمریکا درباره وجود تهدید علیه کشتیرانی بین‌المللی را نخورید.

محمد عبدالسلام گفت: کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و دریای عرب امن است و آمریکایی‌ها باید از گمراه کردن جهان مبنی بر وجود خطر و تهدید علیه کشتیرانی در این دو دریا دست بردارند.

خبر مرتبط
وضعیت بحرانی شهرک نشینان در پی موشک‌بارانِ حزب‌الله +عکس

افزایش درگیری در مرزهای شمالی بین ارتش اسرائیل و نیروهای مقاومت لبنان، باعث شده تا شهرک‌نشینان با سرعت بیشتری محل زندگی شان را ترک کنند.

وی افزود: ما از همه کشورها می‌خواهیم که مراقب باشند در دام آمریکا که هدفش نظامی کردن دریای سرخ برای خدمت به (رژیم) اسرائیل و تشویق آن به ادامه تجاوز وحشیانه خود علیه نوار غزه است، نیفتند.

سخنگوی انصارالله اضافه کرد: ما تاکید می‌کنیم که نیروهای مسلح یمن همچنان به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به بنادر فلسطین اشغالی می‌روند تا زمان توقف جنگ و محاصره غزه، ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.