ژنرال اسرائیلی ضعف اسرائیل را به رخ کشید!

 «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی از آماده نبودن ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی خبر داد.

وی در مطلبی در روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: پنج سال قبل هنگامی که نظامیان از اوضاع شکایت می‌کردند، از برخی مواضع در نزدیکی مرز لبنان و بلندی های جولان بازدید کردم، در هر مرکز نظامی چهار ساعت ماندم و متوجه نبود آمادگی عملیاتی شدم؛ پنج سال گذشته و نه تنها تحول جدیدی رخ نداده، بلکه اوضاع و توان جنگی بدتر نیز شده است.

خبر مرتبط
بمباران مواضع نظامیان اسرائیلی توسط حزب الله

حزب الله اعلام کرد تجمع نظامیان اسرائیلی در جنوب منطقه «المناره» را بمباران کرده است.

بریک افزود: تصور کنید که اگر حزب الله با نیروهای کماندوی رضوان خود در روز هفتم اکتبر همزمان با حماس به مواضع و شهرک‌های مرزی شمالی حمله می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد؛ هیچ نیروی اسرائیلی در این مواضع نبود که در برابر آن بایستد. حزب الله به راحتی وارد مراکز ارتش و الجلیل می‌شد و هزاران موشک و پهپاد روزانه به جبهه داخلی ما روانه می‌شد و ویرانی و خسارت سنگین به بار می‌آورد. ما روزی سیاه پیش رو داشتیم و امکان فراخوانی نیروهای ذخیره هم نبود و ما باید منتظر معجره می‌ماندیم.

این ژنرال صهیونیست ادامه داد: نه تنها نیروهای ما برای جنگ سخت آماده نیستند، بلکه برای جنگ کم خطرتر نیز آماده نیستند. اوضاع به گونه ای است که به حزب الله اجازه آزادی عمل کامل را می دهد.

وی درباره اوضاع خط مقدم نظامیان صهیونیست با رزمندگان حزب الله نیز اضافه کرد: درباره این جبهه می‌توان گفت که بیش از اندازه به ابزار و تکنولوژی غیرقابل اعتماد تکیه و آمادگی عملیاتی در مراکز نظامی نادیده گرفته شده و این تصویر واقعی خطوط مقدم در مرز با لبنان است.

خبر مرتبط
تایید شهادت پنج عضو حزب الله لبنان در حملات اسرائیل

حزب الله لبنان از شهادت پنج عضو خود در جریان حملات اسرائیل خبر داد.

این ژنرال صهیونیست افزود که از نظر ما هیچ موضوع مخفی برای دشمن وجود ندارد و رزمندگان حزب الله، مواضع ارتش اسرائیل را در مرز با لبنان بهتر از ما می‌شناسند. آنها مقرها و اینکه چه تعداد نیرو در آن و تسلیحاتش چگونه است را به خوبی می دانند.

بریک اعلام کرد که از حیث آمادگی واقعی زیرساخت‌ها و جبهه جنگی نیز اوضاع شوکه کننده است. ارتش به نظامیان می‌گوید که خطر واقعی درباره حمله زمینی از سوی هزاران رزمنده حزب الله وجود دارد و هدف راهبردی آنها کنترل بر مراکز نظامی و شهرک‌های مجاور است؛ اما با وجود آن، کمترین اقدامی را برای خنثی کردن این احتمال انجام نمی‌دهند و اقدامی برای تجهیز مواضع مرزی در قبال این سناریو صورت نمی گیرد و این وضعیتی است که تا امروز ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.