نتانیاهو از قطر شاکی شد

شبکه ۱۳ عبری اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نارضایتی خود را از روند توافق برای آزادی اسیران صهیونیست در نوار غزه و عملکرد قطر در این زمینه ابراز کرده‌است.

این کانال اضافه کرد که نتانیاهو در مذاکرات اخیر بر عصبانیت خود از قطر تاکید کرد و گفت که باید فشار بیشتری بر دوحه وارد شود.

خبر مرتبط
افشاگری رسانه قطری درباره خواست رهبر حماس در غزه

روزنامه قطری العربی الجدید نوشت که رهبر حماس در غزه، بر آتش بس پایدار و آزادی تمامی اسرای فلسطینی اصرار داشته است.

به گزارش این شبکه، نتانیاهو موضع خود را پس از ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و قبل از دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با هیئتی از خانواده‌های اسیران بیان کرد.

پیش از این، رادیو اشغالگر به نقل از خانواده اسیران بازداشت شده در غزه که از قطر بازگشته‌اند، گزارش داده بود که «دیدارهای آنها در آنجا بسیار مثبت بوده‌است».

خبر مرتبط
نتانیاهو تکلیف جنگ غزه را روشن کرد/ جنگ متوقف می شود؟

بنیامین نتانیاهو گفت: جنگ در غزه تا تحقق همه اهداف متوقف نخواهد شد.

وبگاه آکسیوس به نقل از یک مقام قطری نوشت: «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر قطر به خانواده ۶ زندانی آمریکایی و اسرائیلی در دوحه اطلاع داد که قتل صالح العاروری تلاش‌ها برای دستیابی به توافق تبادل اسیران جدید را پیچیده کرده‌است.»

این مقام افزود: نخست وزیر قطر به خانواده‌های اسیران آمریکایی و اسرائیلی در مورد چالش‌های پیش روی دوحه در تلاش برای دستیابی به توافق جدید توضیح داد.

وی ادامه داد: قطر به خانواده‌های بازداشت شدگان اطلاع داد که گفت‌وگو با حماس به ویژه پس از اتفاقی که در بیروت رخ داد دشوارتر شده‌است.

آکسیوس همچنین به نقل از این مقام قطری گزارش داد که حفظ کانال‌های ارتباطی با حماس به دلیل تشدید بمباران در غزه و جاهای دیگر دشوارتر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.