انهدام پایگاه جاسوسی اسرائیل / ویژگی خاص پایگاه «مرون» چه بود؟!

حزب‌الله لبنان جزئیات بیشتری از پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی که صبح امروز آن را هدف قرار داد، فاش کرد.

این حزب در این خصوص گفت: پایگاه مرون در زمینه سازماندهی، هماهنگی و مدیریت تمامی عملیات هوایی به سمت سوریه، لبنان، ترکیه، قبرس و بخش شمالی بخش شرقی دریای مدیترانه فعالیت دارد.

این پایگاه مرکز اصلی عملیات پارازیت الکترونیکی در جهات مذکور است و تعداد زیادی از افسران و سربازان زبده صهیونیست در این پایگاه فعالیت می‌کنند.

حزب‌الله لبنان امروز(شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در اولین واکنش به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت، ۶۲ موشک به پایگاه کنترل هوایی مرون شلیک کردند. حمله حزب الله لبنان به پایگاه هوایی مرون از آغاز تبادل آتش با رژیم صهیونیستی بزرگترین حمله بوده است.

صالح العاروری و همرزمانش اخیرا در حمله موشکی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیدند.

به نقل از المنار، در بیانیه این حزب آمده است، پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوایی در شمال اراضی اشغالی است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.

62872975

پایگاه هوایی مرون را تعدادی از افسران و فرماندهان رژیم صهیونیستی اداره می‌کنند که بیشترشان از خلبانان و مهندسان هوایی و فنی هستند.

حزب الله لبنان همچنین افزود: پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت و کنترل هوایی در شمال اراضی اشغالی و یکی از دو پایگاه اصلی در تمام اراضی اشغالی است. این دو پایگاه مرون در شمال و «متسبیه رامون» در جنوب هستند.

62872980

پایگاه مرون در بالای کوه‌های الجرمق در شمال فلسطین اشغالی واقع است که مرتفع‌ترین کوه‌ها در فلسطین اشغالی است.

در این خصوص اسامه حمدان، از رهبران حماس نیز تأکید کرد: پاسخ نخست حزب الله لبنان به ترور العاروری در راستای پایبندی مقاومت به پاسخ به اشغالگران و جنایت‌هایشان است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پیش از این تأکید کرد که مقاومت لبنان ظرف سه ماه بیش از ۶۷۰ عملیات را انجام داده و ۴۸ پایگاه مرزی را بارها هدف قرار داده است.

وی تأکید کرد: کارشناسان رژیم صهیونیستی می‌گویند که تلفات ارتش دشمن بیش از سه برابر تعداد اعلام شده است. در هشت بیمارستان از بیمارستان‌های شمال بیش از ۲۰۰۰ زخمی وجود دارد. راه حل برای شهرک نشینان شمال این است که از دولتشان بخواهند حمله به غزه را متوقف کند. ما در مقابل یک فرصت واقعی برای آزادی تمام خاک لبنان و ممانعت از تجاوز دشمن به مرزها و حریم هوایی‌مان هستیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.