خداحافظی با بازیکن فوتبال فراموش نشدنی/ ماریو زاگالو درگذشت+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، ماریو زاگالو، اسطوره فوتبال برزیل روز جمعه در سن ۹۲ سالگی درگذشت تا زین پس تنها خاطرات نقش آفرینی او در مستطیل سبز در یاد دوستداران فوتبال به یادگار بماند.

به نقل از اسکای نیوز، او تنها بازمانده تیم برزیل بود که جام جهانی ۱۹۵۸ را بالای سر برد، اولین عنوان این کشور و قهرمانی که درد شکست دردناک هشت سال قبل از اروگوئه در ماراکانا را کاهش داد.

او چهار جام جهانی را به عنوان بازیکن یا مربی به دست آورد، از جمله تیم سال ۱۹۷۰ که بسیاری آن را بهترین تیم تاریخ می‌دانند. این بازیکن در تیمی که در سال ۱۹۵۸ اولین جام جهانی برزیل را به دست آورد، بازی کرد. هم تیمی افسانه‌ای دیگر او پله، ستاره نام آشنای فوتبال جهان بود که در دسامبر ۲۰۲۲ درگذشت.

skynews-pele-mario-zagallo_6413328

 
زاگالو در ادامه به مربیگری بزرگان آن زمان فوتبال از جمله پله رفت و آنها را در سال 1970 بار دیگر به قهرمانی رساند.

او همچنین در زمانی که برزیل چهارمین عنوان خود را در سال 1994 به دست آورد، کمک مربی بود و اولین کسی بود که در این ورزش قهرمانی جام جهانی را هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی تجربه کرد.

خبر مرتبط
تغییر وضعیت سردار آزمون در باشگاه رم/ مهاجم ایرانی ماندنی شد؟

سردار آزمون این روزها در باشگاه رم روزهای خوبی را سپری می کند، روزهایی که با درخشش در ترکیب گرگ ها نام او را بیش از قبل در فوتبال اروپا بر سر زبان ها میندازد و باعث شده تا این باشگاه به فکر تمدید قرارداد با او باشد.

خانواده او در بیانیه ای در اینستاگرام، زاگالو را «قهرمان جهان ابدی» توصیف کردند.

آنها افزودند: «پدری فداکار، پدربزرگ دوست داشتنی، دوست وفادار و انسانی بزرگ درگذشت، میهن پرستی که میراثی از دستاوردهای بزرگ برای ما به جا می گذارد. ما خدا را به خاطر زمانی که توانستیم با او سپری کنیم سپاسگزاریم و از خدا می خواهیم که در خاطرات خوب و الگوی بزرگی که او برای ما به جا می گذارد آرامش پیدا کنیم.»

این اسطوره فوتبال سال ها پیش هم به عنوان سرمربی تیم ملی کویت برای انجام مسابقه به ایران آمد، اتفاقی که باعث شد یکی از خوانندگان آن سال ها کلیپ جالبی را برای خوشامدگویی به او تهیه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.