آلن ویتل؛ نخستین انگلیسی که پا به فوتبال ایران گذاشت/ وقتی پرسپولیس منچستریونایتد ایران بود

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها پای بازیکنان خارجی بسیاری به فوتبال کشورمان باز شده است، لژیونرهایی که بعضی‌هایشان بار فنی بسیار بالایی دارند و به کیفیت بازی‌های لیگ برتر می‌افزایند و بعضی‌ها هم تنها به فوتبال بی‌سروسامان ما به چشم یک موقعیت مالی خوب نگاه می کنند و با حضور در تیم‌های ایرانی تنها جیب های خود را پر پول می‌کنند.

حضور لژیونرها در فوتبال اما مربوط به سالیان اخیر نیست و سابقه ای بلندمدت دارد، یکی از بازیکنانی که در گذشته وارد فوتبال ایران شد و عنوان اولین انگلیسی لیگ برتر را از آن خود کرد، آلن ویتل است.

او که این روزها در ۷۲ سال دارد، در پرسپولیس همبازی علی پروین، محمد خوردبین، محمد زادمهر و ... بود.

خبر مرتبط
واکنش‌ها به استعفای یحیی گل‌محمدی/ اوضاع پرسپولیس بحرانی شد

با استعفای یحیی گل محمدی، باشگاه پرسپولیس که در رقابت قهرمانی شرایط سختی دارد، درگیری بحران جدیدی شده است که باید دید چگونه می تواند آن را حل کند.

نشریه انگلیسی دیلی میل اخیرا مصاحبه ای با او داشته است، براساس گزارش فارس او درباره دوران حضورش در ایران گفته است: «ایرانیان آدم‌های خوبی بودند. آنها به من و خانواده‌ام لطف داشتند. آن‌ها به فوتبال نیز واقعا علاقه داشتند. ایر انی‌ها 40 سال پیش بازیکنان خوبی داشتند. اینک آنها در سراسر اروپا بازی می‌کنند. ایرانی‌ها استعدادهای خوبی دارند.»

ویتل که پرسپولیس را منچستریونایتد ایران می نامند، از 34 بازی که در ایران انجام داده است، 16 گل به ثمر رساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.