هشدار جمهوری اسلامی به مسئولان/ روس‌ها در ناجوانمردی شهره آفاقند/ نباید تخم مرغهایتان را در سبد مسکو بگذارید

دولتمردان روسیه علیرغم لاف دوستی که با ایران می‌زنند، در جنگ غزه با ایران صد درصد اختلاف ‌نظر دارند و با آمریکا هم‌موضع هستند.

داشتن چنین موضعی از ساکنان کرملین بهیچوجه غیرمنتظره نیست. روس‌ها در بدعهدی، ناجوانمردی، ترجیح دادن منافع خود بر منافع دیگران و برای تأمین منافع خود همه ‌چیز دیگران را قربانی کردن، شهره آفاقند و در این موارد، تفاوتی با آمریکا و انگلیس و چین و صهیونیست‌ها ندارند.

خبر مرتبط
هشدار جدی به روسیه/ عقلانیت داشته باشید/ در ارتباط با تمامیت ارضی جدی برخورد خواهیم کرد

عباس زاده در خصوص تجدید نظر روابط ایران با روسیه، گفت: اگر این موضع آنها اصلاح نشود، همکاری ما با روسیه در سایر حوزه ها هم تحت تاثیر این موضع سیاسی قرار خواهد گرفت. بنابراین روس ها عقلانیت لازم را داشته باشند چراکه بعید می‌دانیم در دنیا کشوری به ظرفیت ایران را پیدا کنند که در مسایل مشترک خصوصا تحریم ها غربی در کنار هم باشند.

نمونه روشن این مدعا را در خیانتی که دولت روسیه در همین چند ماه اخیر دو بار در همراهی با امارات و انکار تمامیت ارضی ایران درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس نشان داد دیده‌ایم. ضربه‌ای که روس‌ها به ایران در ماجراهای پرغصه جنگ اوکراین وارد کرده‌اند نیز نمونه‌ای دیگر است.

این مواضع روس‌ها اگر قابل تأمل هستند که واقعاً هستند، باید برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی پندآموز باشند که تمام تخم ‌مرغ‌هایشان را در سبد مسکو گذاشته‌اند و به نصایح خیرخواهان که آنها را به سیاست متوازن در روابط بین‌الملل دعوت می‌کنند بی‌اعتنا هستند.

خبر مرتبط
روسیه، آمریکا را تهدید کرد/ رویارویی مسکو و واشنگتن جدی شد؟

وزیر خارجه روسیه گفت: با بررسی اقدامات پنتاگون، طولی نمی‌کشد که آمریکایی‌ها اقدام عملی برای استقرار موشک‌هایی را که بر اساس معاهده INF ممنوع شده در مناطق مختلف جهان انجام دهند. برای همین ما هم در حال برنامه‌ریزی برای انجام یکسری تصمیمات سیاسی در این باره هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.