امیرعبداللهیان: اسرائیل تنها دو گزینه دارد/ تداوم جنگ در باتلاق یا تسلیم و راهکار سیاسی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نخستین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نماد‌های مقاومت، با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت پیوند عمیقی در منطقه ما با کلیدواژه امنیت پیدا کرده است، گفت: ۸۰ روز مقاومت و پاسخ مستمر به نسل‌کشی و جنایات اسرائیل، شکست روانی و نظامی را برای آن‌ها رقم زد.

وی اظهار کرد: امروز در اتاق تصمیم کاخ سفید یک چالش جدی به وجود آمده که نباید به طور تمام‌قد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند.

وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر اینکه سیاستمداران آمریکا دچار خطا شده و در غزه وارد یک باتلاق شدند، افزود: یک اسیر اسرائیلی را نتوانستند از راه نظامی آزاد کنند؛ همان مدعیان در کشور‌های ثالث با حماس بر سر غزه پساجنگ مذاکره می‌کنند. پیروزی اول مقاومت در بامداد ۷ اکتبر ثبت شد. 

امیرعبداللهیان، بیان کرد: تنها دو گزینه روی میز اسرائیل و شرکای آن است؛ تداوم جنگ در باتلاق یا تسلیم و راهکار سیاسی.

خبر مرتبط
قدردانی امیرعبداللهیان از انصارالله یمن/ ابراز خرسندی از پیشرفت مذاکرات با عربستان

وزیر امور خارجه کشورمان از مواضع انصارالله یمن درباره فلسطین و حمایت از مردم غزه تقدیر و تشکر کرد.

به گفته وی، امروز مقاومت است که شرط می‌گذارد و دو گزینه در مقابل همه کنشگرانی که خود را در جنگ غزه شریک رژیم اسرائیل کردند وجود دارد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه گزینه اول ادامه جنگ است، اضافه کرد: ادامه جنگ یعنی ادامه کشتار و ادامه شکست مفتضحانه اسرائیل و آمریکا، اما گزینه دیگر راهکار سیاسی است، در راهکار سیاسی امروز این مقاومت است که شرط می‌گذارد و حاضر به آتش بس نیست مگر اینکه در یک مجموعه کامل همه موضوعات مورد توافق قرار بگیرد و خواسته‌های مقاومت محقق شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.