کار برای ریشی سوناک سخت شد/ سقوط آزاد محبوبیت نخست‌وزیر انگلیس

«کار نخست‌وزیر تمام است»، این را عضو هم حزبی نخست‌وزیر انگلیس در پارلمان که نخواست نامش فاش شود، گفته است.

خبر مرتبط
دستور ویژه ونزوئلا عیله انگلیس/ ارتش آماده باشد

مادورو در یک پیام ویدئویی گفته است: «من در اقدامی تلافی‌جویانه در مقابل تهدید صلح و حاکمیت کشورمان توسط انگلیس، دستور فعال‌سازی اقدامات دفاعی مشترک توسط نیروهای مسلح را صادر کردم».

با گذشت یک سال و ۳۷ روز از آغاز به کار ثروتمندترین نخست‌وزیر تاریخ انگلیس، حتی هم حزبی‌های محافظه کار ریشی سوناک هم از او بدشان می‌آید. سوناک ۴۳ ساله و همسرش حدود ۵۲۹ میلیون پوند دارایی خالص دارند.

در شرایطی که اعتراضات و اعتصاب‌ها در انگلیس طی ماه‌های اخیر خبرساز شده، نظرسنجی وبگاه «خانه محافظه کار» نشان می‌دهد که رهبر حزب حاکم و نخست‌وزیر انگلیس در قعر جدول قرار گرفته و میزان محبوبیت او  به «منفی ۲۶ و نیم درصد» کاهش یافته است. عدم محبوبیت او در نظرسنجی ماه قبل، منفی ۲۵ و نیم درصد بود.

خبر مرتبط
انگلیس برای اسرائیل نگران شد/ عواقب بازشدن جبهه جدید علیه اسرائیل از زبان ماکرون

وزیر خارجه انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به عواقب بازشدن جبهه جدید علیه اسرائیل هشدار داد.

14021009000435_Test_NewPhotoFree

بعد از کنفرانس خبری ماه گذشته ریشی سوناک درباره انتقال «مهاجران غیرقانونی» به رواندا، یک نماینده پارلمان از حزب حاکم که نخواست نامش فاش شود، گفته بود که «کار نخست‌وزیر تمام است». سوناک که اولین نخست‌وزیر آسیایی‌تبار انگلیس است، در سال ۲۰۲۲ جانشین «لیز تراس» شده بود که پس از دو ماه، بالاجبار کناره‌گیری کرد. 

نارضایتی از نخست‌وزیر، به بالاترین حد خود رسیده و اعضای حزب محافظه کار از او به دلیل موضوعاتی از قبیل کاهش مالیات و بحران مهاجرت به شدت اعتراض دارند.

نظرسنجی‌های مختلف در انگلیس نشان می‌دهد که حزب محافظه کار به رهبری سوناک بیش از یک سال است که از حزب کارگر عقب افتاده است. قرار است ۲۵ ژانویه ۲۰۲۵ (۹ بهمن ۱۴۰۳)  انتخابات سراسری در انگلیس برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.