مصرف آب در ایران چند برابر میانگین جهانی است؟

داوود نجفیان اظهار کرد: با تمام تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوبی که توسط دولت تحت عنوان طرح‌های بزرگ و مهم تامین و توزیع و مدیریت مخازن و مصرف در بخش آب شرب انجام می‌گیرد، برای جلوگیری از بروز تنش آبی و پایداری تامین و توزیع آب شرب کافی نیست به همین دلیل مشارکت مردم برای صرفه جویی و کاهش مصرف سرانه آب شرب یک ضرورت غیر قابل انکار است.

خبر مرتبط
فراخوان آبی به گردشگران

باتوجه به اهمیت موضوع آب و محافظت از سیاره و محیط‌زیست، «گردشگری» صنعت خود را به سمت پایدار شدن به حرکت درآورد، تا جایی که با وجود افزایش سفر و توریسم، مصرف آب این بخش روند کاهشی را طی کرده است و توانست به اهداف توسعه پایدار گردشگری نزدیک شود. از این رو شورای جهانی سفر از تمامی سازمان‌ها و دولت‌‌‌ها خواستار سازگاری توریسم با بحران کم‌‌‌آبی شد، تا این صنعت بتواند همگام با دیگر صنایع برای محافظت از منابع آبی عمل کند.

وی افزود: در بخش مدیریت مصرف جای کار بسیار زیاد است چون مصرف سرانه ما در بخش شرب نزدیک به دو برابر متوسط جهانی است در حالی که نسبت به متوسط جهانی یک سوم ظرفیت منابع آبی را در اختیار داریم. به عبارتی در صورت مشارکت مردم استان و کشورمان برای مدیریت مصرف و کاهش سرانه آب شرب می‌توانیم به راحتی شرایط پایداری در تامین و توزیع مطلوب در بخش آب شرب رقم بزنیم و از بروز هرگونه تنش آبی در زمان پیک مصرف تابستان سال آتی جلوگیری کنیم.

خبر مرتبط
با این روش‌ها از شر موهای خشک خلاص شوید

خشکی مو زمانی اتفاق می‌افتد که موها رطوبت کافی دریافت یا آن را حفظ نمی‌کنند؛ چیزی که باعث کاهش درخشندگی موها می‌شود و ظاهری خشک و وزوزی به آن‌ها می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.