مه‌گرفتگی شدید در این استان/درخواست مهم پلیس راه از رانندگان

سرهنگ عبدالحسین زارع با اشاره به مه گرفتی شدید در عمده محورهای مواصلاتی استان، گفت: همین امر موج کاهش دید شده و نیاز است رانندگان دقت بیشتری داشته باشند.

خبر مرتبط
ترافیک سنگین، کندوان را یکطرفه کرد

به علت حجم‌ سنگین ترافیک خودروها، این محور از شمال به سمت جنوب از ۲ راهی طویر مرزن‌آباد یکطرفه شد.

وی افزود: در این شرایط رانندگان حتما باید از چراغ مه شکن استفاده کرده و یا حداقل از چراغ جلو با نور پایین استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله طولی، گفت: رانندگان برای جلوگیری از تصادفات در شرایط مه گرفتگی باید بیش از هر زمانی رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی را داشته باشند.

خبر مرتبط
تردد از دو جاده مهم به سمت مازندران ممنوع شد

تردد از جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد.

زارع بر رعایت سرعت مجاز در این شرایط جوی نیز تاکید کرد و افزود: همچنین رانندگان باید از سبقت غیرمجاز هم خودداری کرده، چرا که در شرایط مه گرفتگی بیش از هر زمان دیگر حادثه آفرین خواهد بود.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه از خودروهایی که در شرایط مه گرفتگی دچار نقص فنی شده‌اند خواست تا حتما خودرو را به حاشیه جاده منتقل کنند تا دچار حادثه نشوند، چرا که رانندگان دیگر در این شرایط جوی دید کافی ندارند.

زارع همچنین از خودروهایی که دچار تصادف خسارتی شده‌اند هم خواست تا حتما خودرو را به حاشیه جاده منتقل کرده و اگر امکان این کار فراهم نبود، حتما از چراغ چشمک زن چهار طرف و نیز علائم شب نما استفاده کرده و آن را ۷۰ متر عقب‌تر از محل قرارگیری خودروی خود قرار دهند تا رانندگان دیگر در مسیر متوجه وضعیت آنها شوند.

سرپرست پلیس راه کرمانشاه با تاکید بر عدم انجام تردد غیرضروری در محورهای استان در این شرایط جوی، گفت: در صورت نیاز به تردد از رانندگان درخواست داریم تا از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ آخرین وضعیت راه‌ها را جویا شوند.

به گفته زارع در حال حاضر ۶۳ تیم گشت محسوس و نامحسوس صبحگاهی در محورهای استان مستقر هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.