نگرانی فرانسه از تشدید درگیری‌ها در غزه/ درخواست برای آتش‌بس فوری در منطقه

وزارت خارجه فرانسه سه‌شنبه شب گفت که پاریس «بار دیگر قویا بر درخواست خود برای توقف فوری خصومت‌ها و برقراری آتش‌بس تاکید می‌کند.»

وزارت خارجه فرانسه با تاکید بر «رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی» افزود که این کشور «نسبت به ادامه و تشدید درگیری‌ها در غزه عمیقا نگران است.»

بیانیه وزارت خارجه فرانسه پس از آن صادر شد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه در سخنانی به شرایط دشوار ارتش این رژیم در نوار غزه اذعان کرد و گفت: جنگ برای ماه‌هایی طولانی ادامه خواهد یافت و راه‌حل‌های جادویی و میانبر برای پایان دادن به آن و نابودی حماس نداریم.

وی افزود: به شیوه‌های جدیدی برای تحقق اهداف ادامه داده و با گسترش عملیات زمینی در غزه و نابودی زیرساخت‌های حماس، اوضاع قبل از هفتم اکتبر را بازگشت‌ناپذیر خواهیم کرد.

هالوی همچنین اذعان کرد که شرایط ارتش رژیم صهیونیستی در غزه دشوار بوده و درحال جنگیدن در یک شرایط پیچیده است.

در همین حال، سیف ماگانگو سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: ما به شدت نگران بمباران مستمر غزه توسط نیروهای اسرائیلی هستیم.

فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین نیز با بیان اینکه نسل‌کشی یک فرایند ادامه‌دار و نه یک عمل مقطعی است، گفت: سکوت جهانیان مجوز نسل‌کشی در غزه را صادر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.