دولت اولویت کشور را اعلام کرد / شاخص استخدام ازنظر معاون اجرایی رئیسی

محسن منصوری، امروز (سه‌شنبه، ۵ دی‌)، در بیست‌وششمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان، ضمن تسلیت شهادت سردار سیدرضی موسوی و با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی، گفت: جشنواره شهید رجایی برای بررسی مسیر تعالی مدیریتی کشور است.

وی ادامه داد: برای تحلیل صحیح فضای مدیریت کشور باید در گام نخست نقشه کلان انقلاب اسلامی را درک و تحلیل کنیم و سپس با شناسایی نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم مسیر حرکت آینده و هدف اصلی را برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ضمن اشاره به اینکه نقطه مطلوب رسیدن به تمدن اسلامی است، اظهار کرد: این قله و هدف را مقام معظم رهبری بارها تبیین و پنج گام تحقق این نقشه را تشریح کرده‌اند.

خط و نشان سخنگوی دولت برای اسرائیل/ در زمان و مکان مناسب پاسخ می دهیم

منصوری ادامه داد: اکنون در مرحله تحقق دولت اسلامی هستیم که به لطف خداوند متعال در حال تحقق است و به خوبی می‌دانیم که بخش اصلی دولت اسلامی کارگزاران هستند.

وی عنوان کرد: دو بال پر قدرت دولت اسلامی، کارگزاران و نظامات و فرایندها هستند که اگر همزمان و همسو با یکدیگر باشند به سمت تحقق دولت اسلامی حرکت خواهیم کرد.

منصوری گفت: در حوزه مدیریتی باید تحول ایجاد کنیم از این رو شناسایی و به کار گیری نیروی انسانی، مؤمن، کارآمد، متخصص، متعهد و در تراز انقلاب اسلامی اولویت کشور است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: در این مسیر باید در مرحله شناسایی و گزینش، تربیت و آموزش و در شیوه‌های ارزیابی سرمایه‌گذاری و تحول ایجاد کنیم.

منصوری خاطرنشان کرد: در این دولت، رویکرد ارزیابی‌ها در جشنواره شهید رجایی تغییر کرده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: هدف تنها این نیست که عنوان مبارک شهید رجایی بر این آیین گذاشته شود، بلکه هدف اساسی رسیدن به یک مکتب مدیریتی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: هدف از این جشنواره این است که مدیرانی که دارای شاخص‌های شهید والامقام رجایی هستند انتخاب شوند.

وی در خصوص شاخص‌های شناسایی مدیران برگزیده در جشنواره شهید رجایی، عنوان کرد: مکلف هستیم برای این جشنواره تابع شاخص‌های الگوی ایرانی اسلامی باشیم.

منصوری بیان کرد: باید مراقب باشیم در بازی شاخص‌ها گرفتار نشویم و گزارش‌گیری‌ها را نظام مند کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: شاخص‌های اسلامی و انقلابی باید در کنار شاخص‌های تخصصی و تجربی مدنظر قرار بگیرد و این شاخص‌ها در یک بستر قرار می‌گیرند.

منصوری تصریح کرد: در شاخص ارزیابی مدیران باید افزایش سرمایه اجتماعی به‌صورت علمی، عمل سریع مومنانه و انقلابی، تقویت فضای انقلابی کشور و جبهه انقلاب نیز مد نظر قرار بگیرد.

وی با تأکید بر حضور فعال مردم در انجام امورات، گفت: دخیل کردن مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی نیز جزو شاخص‌هایی است که باید لحاظ شود، زیرا پیچیده‌ترین مسائل را می‌توان با حضور فعال مردم حل کرد.

منصوری بیان کرد: عزم مدیر برای خدمت‌رسانی نیز جزو شاخص‌هایی است که مد نظر قرار نگرفته و جای آن در شاخص‌ها خالی است.

جشنواره شهید رجایی، رقابتی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم است

همچنین استاندار اصفهان گفت: جشنواره شهید رجایی با مأموریت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور تلاش می‌کند همه ساله رقابتی را در مسیر خدمت‌رسانی تعریف کند.

سیدرضا مرتضوی، ادامه داد: در سطح استانی نیز این رویداد تلاش می‌کند با فراهم کردن یک میدان ارزیابی گزارشی را از نوع و کیفیت خدمت‌رسانی دستگاه‌ها به استان ارائه کند.

وی مأموریت جشنواره شهید رجایی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: اصل تکریم و قدردانی و معرفی الگوها در مسیر حرکت جامعه امری بسیار پسندیده و برخواسته از تعالیم مکتبی و معارف اهل بیت(ع) است.

مرتضوی متذکر شد: در توصیه همه بزرگان و اولیاء الهی همیشه رهنمود بر این اساس بوده که همه روزه بر فضایل مومنانه افراد افزوده شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: نتیجه یک حرکت هماهنگ می‌تواند خدمت صادقانه، مؤثر و همه جانبه را به دنبال داشته باشد.

مرتضوی اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در فرایند این جشنواره شرکت نکرده‌اند باید دلیل قانع کننده داشته باشند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: اجازه نداریم در مسیر خدمت‌رسانی اجازه ارزیابی و بررسی نحوه فعالیت را به دستگاه‌های ذی صلاح ندهیم.

استاندار اصفهان، خاطرنشان کرد: نسبت به مردم مسئولیت و وظیفه داریم از این رو باید ضمن معرفی دستگاه‌هایی که در مسیر خدمت‌رسانی صادقانه تلاش می‌کنند، با دستگاه‌هایی که موجبات نارضایتی مردم را رقم می‌زنند نیز برخورد کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.