حماس اعلام کرد: پایان حملات اسرائیل شرط اول هر توافقی است

نزال با بیان اینکه تل‌آویو، «از طریق رسانه‌ها و بمباران، با ما مذاکره می‌کند»، گفت: اسرائیل تا این لحظه آماده ارائه پیشنهاد روشنی برای خروج از بحران خود نیست».

وضعیت نظامیان اسرائیلی در جنگ زمینی در غزه بحرانی است؛ به نحوی که بخش موسوم توانبخشی در ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد برنامه‌ای را برای کمک به سربازانی آغاز کند که که به خاطر جنگ در غزه؛ از اختلالات روانی رنج می برند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز، به نقل از مسئولین حاضر در بخش توانبخشی گزارش داد، گروههایی از پرستاران و روانپزشکانی تشکیل خواهد شد که بتوانند کسانی را درمان کنند که تمایل به خودکشی دارند.

این مسئولان با این اقدام، قصد دارند ارزیابی از سربازانی داشته باشند که از اختلالات روانی رنج می‌برند؛ زیرا به گفته این روزنامه، جنگ غزه باعث تلفات بساری در میان نظامیان صهیونیست

نزال در ادامه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأکید کرد: پیشرفت نسبی در زمینه ورود کامیونهای حامل کمکها به نوار غزه صورت گرفته است. نیروهای اسرائیلی در مناطق مختلف غزه، با شکستهای مختلفی روبرو هستند.

این مقام حماس با بیان اینکه تفاوت زیادی بین روحیه نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست وجود دارد، خاطر نشان کرد: اسرائیل عامل اصلی عدم تداوم آتش‌بس انسانی در غزه است.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی که در روز هفتم اکتبر گذشته در جریان عملیات طوفان الاقصی، شماری از اسراییلی‌ها را به اسارت گرفتند، در موضعی متحد اعلام کردند که بدون توقف کامل تجاوز به غزه که وارد سومین ماه شده و بیش از ۲۰هزار شهید بر جای گذاشته، مذاکره ای در کار نیست.

با وجود تلاشهای متعدد و فشارهای مستمر بر مقاومت فلسطین برای منصرف کردن آن از شروطش و باز کردن باب مذاکره برای برقراری آتش‌بس‌های موقت و نیز فشارهای نظامی مستمر از طریق تشدید حملات و بمبارانهای غزه، مقاومت حتی یک گام در این پرونده حساس و پیچیده عقب‌نشینی نکرد.

تلاش‌های اسرائیل و در راس آن نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در این پرونده، کاملا ناکام ماند و چیزی جز پاسخ قاطعانه منفی از حماس و رئیس آن در غزه یعنی یحیی السنوار دریافت نکرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.