بیگی نژاد: مشارکت حداکثری در انتخابات امنیت آفرین است

روز گذشته ( ۲ دیماه ۱۴۰۲) رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان های کرمان و خوزستان بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه تأکید کرده و در این باره فرمودند: «اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد، مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر می خواهیم مشکلات برطرف بشود باید مشارکت را بالا ببریم، این وظیفه‌ همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود راهش این است.» این بیانات حضرت آیت الله خامنه ای واکنش پارلمان نشینان را در پی داشت.

مشارکت حداکثری در انتخابات امنیت آفرین است

 هادی بیگی نژاد نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات امنیت آفرین است. اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد امنیت کشور ارتقا پیدا می کند. اگر مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد، طمع دشمنان افزایش پیدا می کند و به دنبال آن نا آرامی ها در کشور ایجاد می شود. این برنامه ای است که دشمن دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال این است تا مشارکت مردم در انتخابات را کاهش داده و به دنبال آن در کشور ناامنی ایجاد کند، اظهار کرد: مجلس قوی دارای چند ویژگی است ویژگی اول این است که افرادی که انتخاب می شوند عالم و کارآمد باشند. فرد منتخب باید بداند مشکلات کشور چیست و راهکار حل مشکلات چه هستند. افرادی عالم، آگاه و کارآمد برای تشکیل مجلس کارآمد و قوی نیاز است. نمایندگان مجلس قوی به دور از هیاهو و حرکت های نمایشی در مجلس حضور پیدا کرده و به دنبال حل مشکلات هستند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر مشارکت بالا در انتخابات با رقابت ایجاد خواهد شد. برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید بستر رقابت را فراهم کنیم اما ایجاد رقابت نباید خودش عامل کاهش مشارکت در انتخابات باشد. زمانی که افرادی ناسالم در مسئولیت قرار می گیرند، خود به خود باعث تضعیف روحیه مردم می شود. کسی که نشان داده اهل زد و بند و سوء استفاده مالی به نفع خود و به ضرر کشور است. کسی که نشان داده حاضر است منافع ملی را برای منفعت خود یا گروهی به خطر بیندازد، این قبیل افراد در دراز مدت باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شوند.

بیگی نژاد گفت: فکر نکنیم اگر هر کسی را تایید صلاحیت کنیم منجر به افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد. ممکن است امروز مشارکت افزایش پیدا کند اما چهار سال دیگر چه می شود. وجود کسی که مفسد یا حامی مفسدان است، آبروی نظام اسلامی را می برد. باید بدانیم سلامت افراد در مشارکت مردم در انتخابات های آتی مهم است باید افراد سالم تایید صلاحیت شوند تا بستر رقابتی سالم شکل بگیرد. گذشته افراد نیز مهم است. سلامت افراد از روی گذشته آن تایید می شود هر آدمی گذشته ای دارد که قابل پاک شدن نیست.

تشکیل مجلس قوی با پشتوانه مردمی ضامن حرکت صحیح دولت است

همچنین، حسین حسین زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با ایسنا بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره در زمان هایی که مسئولان نیاز به روحیه دارند نکات کلیدی را مطرح می کنند. موضوع انتخابات از دو جهت حائز اهمیت است؛ یکی از منظر داخلی و دیگر از منظر خارجی. قطعا مشارکت بالای مردم در انتخابات می تواند گامی در جهت تشکیل یک مجلس مردمی بوده که هم رضایتمندی مردم را به دنبال دارد و هم نشانه اقتدار کشور است. از منظر خارجی نیز زمانی که دشمنان می بینند مردم ما از صبح زود پای صندوق رای آمده و ساعت ها در صف می ایستند تا رای دهند، قطعا در برنامه های خود تجدید نظر کرده و مایوس می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، تامین سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است. یک مجلس قوی، متخصص و توانمند می تواند ریل گذاری صحیحی برای حرکت دولت داشته باشد. مجلس قوی می تواند بازوی کمکی دولت در حل مشکلات مردم باشد. درست است که کار مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است اما می تواند در حرکت دولت بسیار موثر واقع شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس، تصریح کرد: یک مجلس قوی می تواند ریل گذاری صحیحی انجام داده و مسیر حرکت را برای دولت به درستی تعریف کند. ان شاءالله با برگزاری انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس قوی شکل خواهد گرفت. بنده یقین دارم که مردم همانند همیشه که در صحنه حاضر بودند، این بار نیز پای صندوق رای حضور پیدا خواهند کرد.

با مشارکت حداکثری نمایندگانی از دل مردم به مجلس راه خواهند یافت

از سوی دیگر، رحمت الله فیروزی پور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با ایسنا، بیان کرد: قطعا مشارکت در انتخابات یک امر لازم و ضروری است. در طول چهل و چهار سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، مشارکت مردم در انتخابات یکی از موضوعات بسیار مهم است. رهبر انقلاب نیز بارها بر این موضوع تاکید داشتند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری روز گذشته بار دیگر ابعاد برگزاری یک انتخابات باشکوه را تبیین کردند. مسئولان موظف هستند که بستر مناسبی را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: باید همه اقدامات در این راستا باشد که انگیزه مردم افزایش پیدا کرده و مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات منجر به تثبیت پایه های نظام شده و دشمنان و مخالفان نظام اسلامی نیز متوجه خواهند شد که نظام ما مردمی و متکی به حضور مردم است. تاکنون مردم همراهی خود را با نظام در صحنه های مختلف نشان داده اند. ان شاءالله این بار نیز با حضور حداکثری در پای صندوق های رای این اتفاق رقم خواهد خورد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور پرشکوه مردم در پای صندوق های رای سبب می شود تا نمایندگانی از دل مردم به مجلس راه پیدا کنند و مجلسی تشکیل خواهد شد که برآیند افکار عمومی جامعه است.

فیروزی پور گفت: قطعا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب می شود تا مجلس قوی تر و کارآمدتری تشکیل شود. بدین ترتیب از تفکر جمعی مردم در مسیر حل مشکلات کشور استفاده خواهد شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.