اسرائیل دست به دامان زلنسکی شد/ حضور نظامیان اوکراینی در غزه!

الجزیره گزارش داد ، رسانه های خبری با انتشار کلیپ های ویدیویی گزارش دادند که نظامیان اوکراینی به صفوف ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگیدن در نوار غزه پیوسته اند. منابع آگاه اعلام کردند که دست کم هفت تن از این نظامیان در درگیری های محله الشجاعیه به دست نیروهای مقاومت فلسطین کشته شده اند.

در کلیپ های ویدیویی منتشر شده در رسانه های جمعی مشخص است که نظامیان سرتا پا مسلح در پشت یک دیوار پنهان شده و به زبان اوکراینی صحبت می کنند.

تیم رصد و تحقیقات شبکه الجزیره با بررسی این کلیپ های ویدیویی تاکید کرد که مکانی که نظامیان مذکور در آن تجمع کرده اند در غزه است و آنها به زبان اوکراینی صحبت می کنند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه اوکراین اعزام نظامیان این کشور به نوار غزه یا منطقه های دیگر را تکذیب کرد. با این وجود بر اساس گزارش های منتشر شده هزاران نظامی فرانسوی، انگلیسی و آلمانی در کنار اشغالگران صهیونیست در نوار غزه حضور دارند.

در همین راستا دولت آفریقای جنوبی هشدار داد که شهروندان این کشور که در صف ارتش رژیم صهیونیستی در غزه می‌جنگند، ممکن است با پیگرد قانونی و سلب تابعیت مواجه شوند. این در حالی است که رییس جمهور این کشور جنگ در غزه را «نسل کشی» توصیف کرد.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن برخی از شهروندان این کشور به ارتش اشغالگر برای جنگیدن در غزه یا تصمیم برای انجام این کار، عمیقاً نگران است.

این وزارتخانه تاکید کرد: چنین اقداماتی می‌تواند به نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایات بین‌المللی بیشتر کمک کند و کسانی که چنین تصمیمی داشته باشند در آفریقای جنوبی در معرض پیگرد قانونی قرار می گیرند.

گفتنی است که آفریقای جنوبی ماه گذشته درخواستی را برای بررسی جنایات جنگی تل آویو به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد. این کشور به صورت همزمان دیپلمات‌های خود را از اراضی اشغالی فراخواند تا در روابط خود با تل آویو با توجه به افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی در نتیجه بمباران مداوم نوار غزه بازنگری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.