تماس تلفنی امیرعبداللهیان با ابراهیم طه درباره  آخرین تحولات غزه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پیرامون آخرین وضعیت فلسطین اشغالی و تحولات مربوط به تجاوزات اخیر این رژیم علیه نوار غزه و همچنین تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این زمینه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی ضمن اظهار تاسف شدید و محکوم نمودن ادامه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که تاکنون منجر به شهادت حدود ۲۰ هزار نفر از ساکنان غزه شامل شمار کثیری از زنان و کودکان بیگناه شده و مصداق بارز جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی به شمار می‌رود، تحرک بیشتر جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی برای توقف این حملات را خواستار شد.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به وضعیت وخیم بشردوستانه در غزه و مشکلات و محدودیت‌های پزشکی و بهداشتی ایجاد شده، بر ضرورت اتخاذ راه کارهای مناسب و فوری برای تسهیل ارسال کمک‌ها و محموله‌های بشردوستانه بویژه اقلام پزشکی و دارویی وفق مصوبات نشست اخیر سران در ریاض تاکید و نسبت به ارسال این گونه کمک‌ها از سوی کشورمان اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین دبیرکل را در جریان برخی از اقدامات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شرایط خطیر کنونی قرار داد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی و محکومیت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان همکاری اسلامی و دبیرخانه بر اساس مصوبات اخیر نشست سران ارائه و ضمن استقبال از اقدامات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، نسبت به توسعه همکاری سازمان همکاری اسلامی با کشورمان اعلام آمادگی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.