ادعای تازه اسرائیل: آماده اجرای توافق آتش‌بس در غزه هستیم

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: (رژیم) اسرائیل آماده است تا در ازای آزادی گروگان‌ها، آتش‌بس بشردوستانه جدیدی را اجرا کرده و کمک‌های بیشتری ارائه کند.

پیش تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود، مذاکرات مهم، جدی و عمیقی درباره جزئیات معامله گروگان‌ها در حال انجام است، اما توافق قریب‌الوقوع نیست.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی توافق جدیدی را برای تبادل اسرا با حماس بررسی کرده است که بر اساس آن ۳۰ تا ۴۰ زندانی صهیونیست آزاد خواهند شد و یک هفته آتش‌بس برقرار می‌شود.

از سوی دیگر کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد: هزینه‌های توافق جدید برای آزادی اسرا احتمالا برای (رژیم) اسرائیل زیاد خواهد بود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد: (رژیم) اسرائیل مصمم است به پیشرفتی در مذاکرات دست یابد، علیرغم اینکه می‌داند هزینه سنگینی خواهد پرداخت.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع آگاه که نامش ذکر نشده است، گزارش داد: دیدار نخست وزیر قطر و رؤسای سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) و آمریکا (سیا) در روز دوشنبه در ورشو لهستان برای گفت وگو درباره آزادی اسرای صهیونیستی نزد حماس مثبت بود، اما هیچ انتظاری برای یک راه حل قریب الوقوع از این موضوع وجود نداشت.

این منبع افزود: مذاکرات مثبت بود و مذاکره کنندگان پیشنهادات مختلفی را در تلاش برای پیشرفت در مذاکرات بررسی و بحث کردند اما انتظار نمی‌رود که توافقی به زودی حاصل شود.

پیش تر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا با دادن امتیازاتی به توافق جدیدی برای مبادله اسرا دست پیدا کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.